Giriş

Genelde fotoğraflar, çekildikleri haliyle kılavuzlara eklenebilecek durumda değillerdir. Online olarak bulunabilecek bir sürü fotoğraf düzenleme yazılımı da mevcut olduğundan, biz de bu kılavuzda fotoğraflarınızın kalitesini arttırabilmeniz için genel yöntemler ve teknikler ile ilgili bilgiler vermeye karar verdik.

  1. Karşınızda Nikon D70 fotoğraf makinesinin oldukça sıradan bir fotoğrafı. Fotoğraf kötü değil ancak, bazı açılardan da iyileştirilebilir durumda. Fotoğraf çok karanlık, kimi renkler doğru çıkmamış, bazı fiziksel kusurlar söz konusu ve aynı zamanda doğru en-boy oranına sahip değil. Fotoğraflarınızı düzenlemeye ışık seviyelerinden(light levels) başlayabilirsiniz. Işık seviyesi, beyazlar ve siyahları orantılı bir şekilde  ayarlamanızı sağlar.
    • Karşınızda Nikon D70 fotoğraf makinesinin oldukça sıradan bir fotoğrafı. Fotoğraf kötü değil ancak, bazı açılardan da iyileştirilebilir durumda.

    • Fotoğraf çok karanlık, kimi renkler doğru çıkmamış, bazı fiziksel kusurlar söz konusu ve aynı zamanda doğru en-boy oranına sahip değil.

    • Fotoğraflarınızı düzenlemeye ışık seviyelerinden(light levels) başlayabilirsiniz. Işık seviyesi, beyazlar ve siyahları orantılı bir şekilde ayarlamanızı sağlar.

    • Işık seviyesi grafiğinin her iki tarafında da zirve noktaları olduğuna dikkat edin. Işık seviyesi kaydıraçlarını, her iki tarafta da hemen zirve noktasından az önceye yerleştirerek iyi bir ışık dengesi elde edebilirsiniz.

  2. Fotoğraftaki tüm karanlık ve aydınlık noktaları dengelemek için ışık seviyesini ayarlamak yeterli olmayabilir. Fotoğrafınızı biraz daha iyileştirmek istiyorsanız gölgeler ve parlak alanları düzenlemeye çalışabilirsiniz. Ara tonların kontrastını değiştirmek, fotoğrafınızdaki karanlık ve aydınlıklar arasındaki farkı arttırır ya da azaltır. Birinci fotoğrafta da görüldüğü üzere, ara tonları ayarlamadan önceki haline göre karanlık ve aydınlıklar arasında daha büyük bir fark var. Parlaklıkları (highlights) karartmak, ışıklı alanları özellikle o alanları seçip düzenlemeye gerek kalmayacak şekilde kararttığı için kullanışlıdır.
    • Fotoğraftaki tüm karanlık ve aydınlık noktaları dengelemek için ışık seviyesini ayarlamak yeterli olmayabilir. Fotoğrafınızı biraz daha iyileştirmek istiyorsanız gölgeler ve parlak alanları düzenlemeye çalışabilirsiniz.

    • Ara tonların kontrastını değiştirmek, fotoğrafınızdaki karanlık ve aydınlıklar arasındaki farkı arttırır ya da azaltır. Birinci fotoğrafta da görüldüğü üzere, ara tonları ayarlamadan önceki haline göre karanlık ve aydınlıklar arasında daha büyük bir fark var.

    • Parlaklıkları (highlights) karartmak, ışıklı alanları özellikle o alanları seçip düzenlemeye gerek kalmayacak şekilde kararttığı için kullanışlıdır.

    • Lighten Shadows (gölgeleri aç), karanlık noktaları aydınlatmak için kullanılır. Detay olan bölgeler (mesela lensin üstündeki Nikon logosu) tamamen siyah görünebilir; gölgeleri açmak bu detayı ortaya çıkartır. Bunu çok az miktarda kullanmaya dikkat edin, zira program içersinde siyah objeler "gölge" diye algılandığı için onların da rengi açılacaktır.

  3. Fotoğrafınızın ışıklandırmasını düzeltmek için en kullanışlı aygıtlardan birisi parlaklık ve karşıtlıktır (brightness and contrast). Parlaklığı arttırmak, fotoğrafın tamamına ışık vermekle eş değerdir. Bu efekti gösterebilmek için, ilk fotoğrafta bu özellik abartılı bir şekilde kullanılmıştır. Karşıtlık, ara tonlar karşıtlığı gibi, fotoğraftaki hem karanlık hem de aydınlıkları birbirine oranlı bir şekilde ayarlayacaktır. İkinci fotoğraftaki yüksek karşıtlık, karanlık yerlerin iyice derinleşmesine ve beyazların parıltı gibi bir hale gelmesine sebep olmuştur.
    • Fotoğrafınızın ışıklandırmasını düzeltmek için en kullanışlı aygıtlardan birisi parlaklık ve karşıtlıktır (brightness and contrast).

    • Parlaklığı arttırmak, fotoğrafın tamamına ışık vermekle eş değerdir. Bu efekti gösterebilmek için, ilk fotoğrafta bu özellik abartılı bir şekilde kullanılmıştır.

    • Karşıtlık, ara tonlar karşıtlığı gibi, fotoğraftaki hem karanlık hem de aydınlıkları birbirine oranlı bir şekilde ayarlayacaktır. İkinci fotoğraftaki yüksek karşıtlık, karanlık yerlerin iyice derinleşmesine ve beyazların parıltı gibi bir hale gelmesine sebep olmuştur.

    • Bu fotoğraftaki objeyi aydınlatmak için, parlaklığı biraz arttırmak yeterli olacaktır.

  4. Pro Tech Toolkit içeren veya $100tüm siparişlerde ücretsiz kargo!

    Mağazamıza Göz Atın
  5. İstenen fotoğrafa ulaşmak için, fotoğrafın tümünü düzenlemek her zaman için yeterli olmayabilir. Örneğin bu fotoğraftaki arka plan karanlık ve istenmeyen bazı renkler barındırıyor. Bu yüzden fotoğraftaki, fotoğraf makinesi hariç her şeyi seçeceğiz. Fotoğraftaki belirli bölgeleri seçmek, hem bazı sorunlarla karşılaşmamanızı hem de fotoğrafı mükemmel bir şekilde düzenlemenizi sağlayacaktır.
    • İstenen fotoğrafa ulaşmak için, fotoğrafın tümünü düzenlemek her zaman için yeterli olmayabilir. Örneğin bu fotoğraftaki arka plan karanlık ve istenmeyen bazı renkler barındırıyor. Bu yüzden fotoğraftaki, fotoğraf makinesi hariç her şeyi seçeceğiz.

    • Fotoğraftaki belirli bölgeleri seçmek, hem bazı sorunlarla karşılaşmamanızı hem de fotoğrafı mükemmel bir şekilde düzenlemenizi sağlayacaktır.

    • Bazı otomatik seçme aygıtları, seçili yerin sınırını objenize çok yakın bir yerden geçirir. Seç, Düzenle, Küçült (Select, Modify, Shrink) gibi komutları bulun ve seçili alanın objenize yakınlığını 1, 2, 3 ya da 4 piksele düşürün. Bu, obje ile düzenleme yaptığınız alan arasında tampon oluşturacak ve objeniz yaptığınız düzenlemeden etkilenmeyecektir.

  6. Arka plandaki ya da belli bir bölgedeki renk hatalarını düzeltmenin iyi bir yolu, renk tonları ve doygunluğunu düzenlemektir. "Ana" rengin doygunluğunu arttırmak hangi renklerin fotoğrafta mevcut olduğunu gösterir ve bu sayede arzu ettiğiniz rengi etkin bir şekilde ayarlayabilirsiniz. Arka planda fazlaca kırmızı, mavi ve sarı olduğunu farkettik.
    • Arka plandaki ya da belli bir bölgedeki renk hatalarını düzeltmenin iyi bir yolu, renk tonları ve doygunluğunu düzenlemektir.

    • "Ana" rengin doygunluğunu arttırmak hangi renklerin fotoğrafta mevcut olduğunu gösterir ve bu sayede arzu ettiğiniz rengi etkin bir şekilde ayarlayabilirsiniz.

    • Arka planda fazlaca kırmızı, mavi ve sarı olduğunu farkettik.

    • Beyaz bir arka plan istediğimiz için, doygunluğu ciddi bir oranda düşürüyoruz ve tüm arka plan renklerini azaltmak için, ananın altındaki canlılığı arttırıyoruz.

    • Başka örneklerde de, renklerin doygunluk, ton ve canlılığını birer birer düzenleyerek arzu edilen görüntüye ulaşmak mümkün.

  7. Her çalışma ortamı tertemiz olacak diye bir kural yok, e haliyle bir sürü fotoğrafta saç, toz, kir ya da kusur bulmak mümkün. Fotoğrafta görüldüğü gibi, Bölge İyileştirme (Spot Healing) ve Klon  Damga (Clone Stamp) dokulu yüzeylere fazla zarar vermeden bazı kusurları silmek için epey faydalıdır.
    • Her çalışma ortamı tertemiz olacak diye bir kural yok, e haliyle bir sürü fotoğrafta saç, toz, kir ya da kusur bulmak mümkün.

    • Fotoğrafta görüldüğü gibi, Bölge İyileştirme (Spot Healing) ve Klon Damga (Clone Stamp) dokulu yüzeylere fazla zarar vermeden bazı kusurları silmek için epey faydalıdır.

    • Bu fotoğrafta kullanılan Spot Healing aygıtı, kusurun etrafındaki bölgelerden detay kullanarak, kusurun üzerini kapatıyor. Düzenlerken oluşabilecek bazı tutarsızlıkları farketmek neredeyse imkansız olduğu için, küçük lekeleri (fotoğraftakiler gibi) kapatmak için harika bir araçtır.

    • Clone Stamp aygıtı da spot healing aygıtına benzerdir yalnızca, hangi alandan kopyalayacağınızı siz kendiniz seçersiniz. Bu aygıt daha büyük düzenlemeler için iyidir ancak, doğru görünümü elde etmek için biraz ekstra rötuş gerektirebilir.

    • Bazı kusurlar, küçük kılavuz penceresinde görünmeyebilir ancak fotoğrafın tam boyutu açıldığında bunlar da ortaya çıkacaktır. Fotoğrafın en büyütülmüş halinde kusurların gözüküp gözükmeyeceğini göz önünde bulundurarak düzenlemelerinizi yapın.

  8. Son adım olarak fotoğrafınızı 4'e 3 oranında kırpmanız gerekiyor. Bu kılavuzlar, başka oranlardaki fotoğrafları kabul etmeyeceklerdir. Fotoğraf kırpmanın kilit noktalarından biri, fotoğrafınızın kırpılmaya el vereceği ölçüde büyük olduğundan emin olmaktır ama aynı zamanda da fotoğraf alanını ele geçirecek kadar da büyük olmamalıdır. Örneğin ilk fotoğraf çok dar kırpılmış; kenarlarda çok az miktarda beyaz alan bırakılmış. İkinci fotoğrafta dikey sınırlar fena değil ancak, ortalamada hata var.
    • Son adım olarak fotoğrafınızı 4'e 3 oranında kırpmanız gerekiyor. Bu kılavuzlar, başka oranlardaki fotoğrafları kabul etmeyeceklerdir.

    • Fotoğraf kırpmanın kilit noktalarından biri, fotoğrafınızın kırpılmaya el vereceği ölçüde büyük olduğundan emin olmaktır ama aynı zamanda da fotoğraf alanını ele geçirecek kadar da büyük olmamalıdır. Örneğin ilk fotoğraf çok dar kırpılmış; kenarlarda çok az miktarda beyaz alan bırakılmış.

    • İkinci fotoğrafta dikey sınırlar fena değil ancak, ortalamada hata var.

    • Üçüncü fotoğrafta ise, hem kenarlardaki beyaz alan miktarı hem de konunun tam ortada olması itibariyle gayet iyi bir kırpma örneği görüyoruz.

    • Konunun mükemmel bir şekilde ortalanıp kırpılması her zaman arzu edilen bir şey olmayabilir. Eğer fotoğrafta bir aksiyon oluyor ya da spesifik bir parçadan bahsediliyorsa, onu ortalamaya çalışmak daha doğru olacaktır. Bu bazen, fotoğraftaki objenin bir kısmının kırpılıp fotoğrafa dahil edilmeyeceği anlamına gelebilir.

  9. İşte karşınızda orijinal fotoğraf (sol) ile düzenlenmiş, son ürün (sağ). İyi bir şekilde düzenlenmiş fotoğraflar hem kılavuzunuzun profesyonel gözükmesini sağlar, hem de fotoğraftaki kusurlar yüzünden kılavuzunuzu kullananların dikkatleri dağılmaz.
    • İşte karşınızda orijinal fotoğraf (sol) ile düzenlenmiş, son ürün (sağ).

    • İyi bir şekilde düzenlenmiş fotoğraflar hem kılavuzunuzun profesyonel gözükmesini sağlar, hem de fotoğraftaki kusurlar yüzünden kılavuzunuzu kullananların dikkatleri dağılmaz.

Bitiş Çizgisi

19 farklı kişi bu kılavuzu tamamladı.

100%

Çeviriye Başlayın ›

iRobot

Üyelik tarihi: 24-09-2009

1 İtibar

623 adet Kılavuz yazıldı

Bir Yorum

Which program do you recommend?

David Burbano - Yanıt

Yorum Ekle

Son 24 Saat: 7

Son 7 Gün: 30

Son 30 Gün: 116

Her zaman: 2,651