Ana içeriğe geç

Eşyalarını Tamir Et

Onarma Hakkı

Parçalar ve Aletler

Giriş

Piliniz olması gerekenden çok daha hızlı mı bitiyor? S7’nizi gün içinde birden fazla mı şarj etmek zorunda kalıyorsunuz? Bu kılavuz size, S7’nizin eskimiş pilini nasıl çıkartıp, yenisi ile değiştireceğinizi gösterir.

Video kılavuzunda, Sim kartının çıkartılmanısı önerilir. Bu şart değildir; ama eğer sim kartını çıkartırsanız bu tamirinizi olumsuz yönde etkilemez.

Telefonunuzu demonte etmeden önce pilin %25’in altında olacak şekilde deşarj edin. Şarjı dolu olan lityum-iyon piller, kazara darbe aldığında alev alabilir ve/veya patlayabilir.

Eğer piliniz şiştiyse, telefonu ısıtmayın. Gerekirse, yapıştırıcıyı zayıflatmak için arka kapağın kenarlarına izopropil alkol (% 90 +) enjekte etmek için bir damlalık veya şırınga kullanabilirsiniz. Şişmiş piller çok tehlikeli olabilir, bu yüzden koruyucu gözlük takın ve dikkatli hareket edin ya da nasıl devam edeceğinizden emin değilseniz, ürünü bir uzmana götürün.

Videoya Genel Bakış

  1. Telefonunuzu açmak, su geçirmez contalarını riske atacaktır. Devam etmeden önce yedek yapıştırıcı bulundurun veya telefonunuzu yapıştırıcıyı değiştirmeden yeniden monte ederseniz sıvı temasından uzak tutmaya dikkat edin.
    • Telefonunuzu açmak, su geçirmez contalarını riske atacaktır. Devam etmeden önce yedek yapıştırıcı bulundurun veya telefonunuzu yapıştırıcıyı değiştirmeden yeniden monte ederseniz sıvı temasından uzak tutmaya dikkat edin.

    • Isıtılmış iOpener'ı, telefona uzunlamasına uygulayın.

    • Telefonu yeterince ısınmak için iOpener'ı tekrar ısıtmanız ve uygulamanız gerekebilir. Aşırı ısınmayı önlemek için iOpener talimatlarını takip edin.

    • iOpener yerine, bir saç kurutma makinesi, ısı tabancası veya sıcak plaka da kullanılabilir, ancak telefonu aşırı ısıtmamaya dikkat edin - hem OLED ekran hem de dahili pil ısı hasarına karşı hassastır.

  2. Arka panel dokunulabilecek kadar ısındığında, telefonun kavizli kenarına denk gelmeyecek şekilde ısınmış bölgeye vantuz uygulayın. Vantuz, cam yüzeyin kavizli kenarını kuvvetli bir şekilde tutmayacaktır. Eğer telefonun arka kapağı çatlaksa, vantuz yüzeye yapışmayacaktır. Kapağı güçlü bant ile kaldırmayı deneyin ya da vantuzu yağıştırıp sabitleyin ve uygulamayı devam ettirin.
    • Arka panel dokunulabilecek kadar ısındığında, telefonun kavizli kenarına denk gelmeyecek şekilde ısınmış bölgeye vantuz uygulayın.

    • Vantuz, cam yüzeyin kavizli kenarını kuvvetli bir şekilde tutmayacaktır.

    • Eğer telefonun arka kapağı çatlaksa, vantuz yüzeye yapışmayacaktır. Kapağı güçlü bant ile kaldırmayı deneyin ya da vantuzu yağıştırıp sabitleyin ve uygulamayı devam ettirin.

    • Vantuzu kaldırın ve arka camın altına açma penası sokun.

    • Eğer çok fazla güç uygularsanız veya metal bir alet kullanırsanız arka cam kırılabilir.

    • Kavisli cam nedeniyle, vantuzu telefonun düzlemine paralel olarak yerleştirmek yerine, yukarı itiyor olacaksınız.

    • Sorun yaşarsanız, yapıştırıcıyı daha da yumuşatmak için daha fazla ısı uygulayın ve tekrar deneyin. Yapışkan çok hızlı soğur, bu nedenle tekrar tekrar ısıtmanız gerekebilir.

    • İsteğe bağlı olarak, açma penası yerleştirildikten sonra, yapıştırıcıyı zayıflatmaya yardımcı olmak için sonraki adımlarda aralığa birkaç damla izopropil alkol ekleyebilirsiniz.

  3. Penayı sıkıca cama yerleştirdikten sonra, yapıştırıcıyı yumuşatmak için iOpener'i tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.
    • Penayı sıkıca cama yerleştirdikten sonra, yapıştırıcıyı yumuşatmak için iOpener'i tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.

  4. Açma penasını telefonun yan tarafındaki açıklıktan aşağıya doğru kaydırın, yapışkanı ayırın. Yavaşça hareket edin, böylece uç birleşme noktasından kaymaz. Kaydırma işlemi zorlaşırsa, iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.
    • Açma penasını telefonun yan tarafındaki açıklıktan aşağıya doğru kaydırın, yapışkanı ayırın.

    • Yavaşça hareket edin, böylece uç birleşme noktasından kaymaz. Kaydırma işlemi zorlaşırsa, iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.

    • Açma penasını yerleştirin ve bir sonraki adıma geçerken ikinci bir açma penası kullanın. Açma penasını takılı bırakmak, henüz yeni ayırdığınız yapışkanın tekrar yapışmasını önler.

  5. Telefonun diğer üç tarafı için de önceki ısıtma ve ayırma prosedürünü tekrarlayın. Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin. Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin.
    • Telefonun diğer üç tarafı için de önceki ısıtma ve ayırma prosedürünü tekrarlayın.

    • Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin.

  6. Nintendo Switch Kit'leri

    Oyuna geri dönmek için hızlı bir düzeltme

    Switch Kit'leri Satın Al

    Nintendo Switch Kit'leri

    Switch Kit'leri Satın Al
  7. Camı yukarı doğru kaldırın ve telefondan ayırın. Camı yukarı doğru kaldırın ve telefondan ayırın.
    • Camı yukarı doğru kaldırın ve telefondan ayırın.

    • Arka kapağı tekrar monte etmek için:

    • İlk olarak, telefonun arka kapağı ve kasasından arta kalan yapıştırıcıyı çıkarmak için cımbız kullanın.

    • Daha sonra, yüksek konsantrasyonlu izopropil alkol (en az% 90) ve hav bırakmayan bir bezle yapışma bölgelerini temizleyin. Sadece bir yönde temizleyin, bezi ileri ve geri hareket ettirmeyin. Bu, yeni yapıştırıcı için yüzeyin hazırlanmasına yardımcı olacaktır.

    • Telefonunuza yapıştırıyıcı uygulayıp kasasını kapatmadan önce, tamirinizi test etmek için telefonu açın.

    • Yedek yapıştırıcı, arka kapağın çerçevesiyle tam eşleşecek şekilde önceden kesilmiş bir tabaka halinde gelir. Bu mümkün değilse, Tesa 61395 gibi kuvvetli bir çift taraflı bant kullanabilirsiniz. Ancak bu uygulamanın, sıvı girişine izin verecek boşlukların oluşmasına neden olabileceğini unutmayın.

    • Arka kapağı yerleştirdikten sonra, telefonun birkaç ağır kitabın altında koyarak, yapışkanın iyice tutmasına yardımcı olmak için birkaç dakika boyunca güçlü ve sabit bir basınç uygulayın.

    • Dilerseniz, arka kapağı yapışkanı yenilemeden yerine yerleştirebilirsiniz. Büyük ebatlı yapışkan artıklarını temizleyerek kapağın yerine düzgün oturmasını sağlayın. Kapağı yerleştirdikten sonra ısı uygulayın ve baskı uygulayarak sabitleyin. Suya dayanıklı olmayacakır ama yapışkanı, kapağı tutmak için yeterince kuvvetli olacaktır.

  8. Oniki adet 3,5 mm Philips vidaları çıkartın.
    • Oniki adet 3,5 mm Philips vidaları çıkartın.

  9. Spudger'ın ucunu monte edilmiş antenin sol tarafındaki çentiğe sokun ve yukarı doğru anteni kanırtarak yuvasından oynatın. Anteni yerinden çıkartın. Anteni yerinden çıkartın.
    • Spudger'ın ucunu monte edilmiş antenin sol tarafındaki çentiğe sokun ve yukarı doğru anteni kanırtarak yuvasından oynatın.

    • Anteni yerinden çıkartın.

  10. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak şarj bobinini yukarı doğru kaldırarak telefondan ayırın. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak şarj bobinini yukarı doğru kaldırarak telefondan ayırın.
    • Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak şarj bobinini yukarı doğru kaldırarak telefondan ayırın.

  11. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak hoparlörü yukarı doğru kanırtarak yerinden çıkartın. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak hoparlörü yukarı doğru kanırtarak yerinden çıkartın.
    • Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak hoparlörü yukarı doğru kanırtarak yerinden çıkartın.

  12. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak pil bağlantısını ayırın. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak pil bağlantısını ayırın.
    • Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak pil bağlantısını ayırın.

  13. iOpener'ı hazırlayın ve pilin üzerine direkt uygulayın.
    • iOpener'ı hazırlayın ve pilin üzerine direkt uygulayın.

    • Pilin yapışkanını yumuşatmak için iOpener'ı en az bir dakika uygulayın.

    • Alternatif olarak, pilin her bir köşesine bir miktar izopropil alkol uygulayın ve yapıştırıcının zayıflamasına yardımcı olmak için birkaç dakika boyunca nüfuz etmesine izin verin.

  14. Açma penası kullanarak, pili tepeden kanırtın. Çekme kartını ve anten kablolarını üzerinden kasayı kanırtıyor olacaksınız. Bu birleşenlere zarar vermemek için dikkatli davranın.
    • Açma penası kullanarak, pili tepeden kanırtın.

    • Çekme kartını ve anten kablolarını üzerinden kasayı kanırtıyor olacaksınız. Bu birleşenlere zarar vermemek için dikkatli davranın.

    • Yapışkanı yumuşatmak için iOpener'ı tekrar ısıtıp uygulamanız gerekebilir. Yapışkan sağlamdır ve pena ile pili çıkartmak için birkaç kere denemeniz gerekebilir.

    • Uygulama sırasında pili deforme etmemeye çalışın. Yumuşak yüzeyli lityum iyon piller, tehlikeli kimyasallar sızdırabilir, alev alabilir, hatta hasar görürse patlayabilir. Aşırı güç kullanmayın ya da pili metal aletler ile kanırtmayın.

  15. Açma penasını, kalan yapışkanı sökmek için pilin çevresinde kaydırın. Pili yuvasından kaldırın. Çıkarttığınız pili tekrar kullanmayın, tekrar kullanmanın güvenlik tehlikesi mevcuttur. Eski pili yenisi ile değiştirin.
    • Açma penasını, kalan yapışkanı sökmek için pilin çevresinde kaydırın.

    • Pili yuvasından kaldırın.

    • Çıkarttığınız pili tekrar kullanmayın, tekrar kullanmanın güvenlik tehlikesi mevcuttur. Eski pili yenisi ile değiştirin.

    • Yeni pil takmak:

    • Kalan yapıştırıcıyı telefondan çıkartın ve yapışkan alanı izopropil alkol ve hav bırakmayan bir bezle temizleyin.

    • Yeni pili, önceden kesilmiş yapışkan veya çift taraflı bant ile sabitleyin. Doğru yerleştirme için, yeni yapışkanı doğrudan pile değil, telefona uygulayın. Yapıştırıcı, pil yuvasının çevresini çevrelemeli, ancak ortadaki dikdörtgen çıkıntıda olmamalıdır (bu, aslında ekranın arka kısmıdır).

    • Pilin üstüne 5-10 saniye boyunca sıkıca bastırın.

Sonuç

Cihazınızı tekrar monte etmek için, arka cama yapıştırıcı sürün ve bu talimatları ters sırayla uygulayın.

170 farklı kişi bu kılavuzu tamamladı.

37%

Çeviriye Başlayın ›

Sam Goldheart

Üyelik tarihi: 18-10-2012

410.884 İtibar

547 adet Kılavuz yazıldı

Takım

iFixit iFixit üyesi

Community

119 Üyeler

11.532 adet Kılavuz yazıldı

45 Yorum

After this is it still waterproof?

Edgar Rodríguez García - Yanıt

In theory, if you applied the replacement adhesive 100% correctly, it will retain its water resistant properties. However, I would never deliberately expose any device to water, as you can never be completely sure that all the seals are perfectly intact.

Jacob Pratt -

That is actually covered in the video. Did you actually watch it? If water resistant is important to you then what you would do is purchase new gasket material so that after you have opened up the phone and removed all the existing gasket you would apply the new gasket and then finish up and re-seal your phone. As to how water resistant it is after re-sealing the phone all depends on how careful you are and how exact your work is.

marketing major -

Sooooooooo why exactly did Samsung make it impossible to open the phone?

Dan Laemmerhirt - Yanıt

Because screws are unsightly :P… and repairing your old phone makes you not want to buy a new phone.

Jacob Pratt -

Yorum Ekle

Son 24 Saat: 186

Son 7 gün: 1,363

Son 30 gün: 6,293

Her zaman: 279,844