Giriş

S8'inizi düşürdünüz mü? Telefonunuzu anahtarlarınızla aynı cepte mi tuttunuz? O zaman arka camınız çoktan çatlamıştır. Samsung Galaxy S8'in arka cam panelini değiştirmek için bu kılavuzu kullanın.

Eğer değişim parçalasının üstünde yapışkanı yoksa, o zaman ayrıca arka camı ve parmak izi okuyucusu için yapışkan satın almanız gerekir. Önceden kesilmiş yapışkanı veya yüksek tutuşlu ince bandı alabilirsiniz.

  1. İşleme başlamadan  önce mikrodalganızı temizlenmenizi tavsiye ederiz. Aksi takdirde, yüzeydeki  yağlı maddeler iOpener'a yapışabilir. iOpener'ı mikrodalga fırının ortasına yerleştirin.
    • İşleme başlamadan önce mikrodalganızı temizlenmenizi tavsiye ederiz. Aksi takdirde, yüzeydeki yağlı maddeler iOpener'a yapışabilir.

    • iOpener'ı mikrodalga fırının ortasına yerleştirin.

      • Döner tablalı mikrodalga fırınlar için: Tablanın sorunsuz bir şekilde döndüğünden emin olun. Aksi takdirde, iOpener'ınız takılıp fazla ısınabilir ve yanabilir.

  2. iOpener'ı otuz saniye boyunca ısıtın.
    • iOpener'ı otuz saniye boyunca ısıtın.

    • Tamir süresince iOpener ısınacağı için, tek seferde otuz saniye olmak üzere yeniden ısıtın.

    • Tamir süresince iOpener'ı fazla ısıtmamaya dikkat edin; fazla ısıtma iOpener'ın patlamasına sebep olabilir.

    • iOpener'ın kabarık bir görüntüsü varsa, kesinlikle dokunmayın.

    • iOpener'ın orta kısmı hala dokunulamayacak kadar sıcaksa, tekrar ısıtmadan önce biraz daha kullanabilirsiniz. Doğru bir şekilde ısıtılmış iOpener, yaklaşık 10 dakika kadar sıcak kalacaktır.

  3. iOpener'ı sıcak olan ortasından değil, herhangi iki ucun birinden tutarak mikrodalga fırından çıkartın.
    • iOpener'ı sıcak olan ortasından değil, herhangi iki ucun birinden tutarak mikrodalga fırından çıkartın.

    • iOpener fırından çıktığında epey sıcak olacaktır, dikkat edin. Gerekli ise, fırın eldiveni kullanabilirsiniz.

  4. Telefonunuzu açmak, su geçirmez contalarını riske atacaktır. Devam etmeden önce yedek yapıştırıcı bulundurun veya telefonunuzu yapıştırıcıyı değiştirmeden yeniden monte ederseniz sıvı temasından uzak tutmaya dikkat edin.
    • Telefonunuzu açmak, su geçirmez contalarını riske atacaktır. Devam etmeden önce yedek yapıştırıcı bulundurun veya telefonunuzu yapıştırıcıyı değiştirmeden yeniden monte ederseniz sıvı temasından uzak tutmaya dikkat edin.

    • Isıtılmış iOpener'ı, S8'in üstüne uzunlamasına uygulayın yaklaşık iki dakika uygulayın.

      • Telefonu yeterince ısıtmak için iOpener'ı tekrar ısıtmanız ve uygulamanız gerekebilir. Aşırı ısınmayı önlemek için iOpener talimatlarını takip edin.

    • iOpener yerine, bir saç kurutma makinesi, ısı tabancası veya sıcak plaka da kullanılabilir, ancak telefonu aşırı ısıtmamaya dikkat edin - hem OLED ekran hem de dahili pil ısı hasarına karşı hassastır.

    • Yapışkanın yumuşamasını beklerken, bir sonraki adımı okumaya geçin ve nereden kanırtmanız gerektiğine dair fikir edinin.

  5. Bu adımda, cam panelin çevresindeki yapışkanı kesiyor olacaksınız. Arka kapaktaki yapışkan, birinci resimde görüldüğü gibi yayılmıştır.
    • Bu adımda, cam panelin çevresindeki yapışkanı kesiyor olacaksınız.

    • Arka kapaktaki yapışkan, birinci resimde görüldüğü gibi yayılmıştır.

    • Kanırtmak için takip edeceğiniz yolun dışarıdan görüntüsü şöyledir:

      • Kalın tabaka yapışkanın kullanıldığı alan

      • İnce tabaka yapışkanın kullanıldığı alan

      • Parmak izi sensörünü korumak için bu bölgeyi kanırtmaktan kaçının.

  6. Pro Tech Toolkit içeren veya $100,00tüm siparişlerde ücretsiz kargo!

    Mağazamıza Göz Atın

    Ever fixed something? That’s Genius.

    Share your repair story with #ImAGenius

    We Are All Geniuses

    Share your repair story with #ImAGenius

  7. Arka panel dokunulabilecek kadar ısındığında, telefonun kavizli kenarına denk gelmeyecek şekilde ısınmış bölgeye vantuz uygulayın. Vantuz, cam yüzeyin kavizli kenarını kuvvetli bir şekilde tutmayacaktır.
    • Arka panel dokunulabilecek kadar ısındığında, telefonun kavizli kenarına denk gelmeyecek şekilde ısınmış bölgeye vantuz uygulayın.

      • Vantuz, cam yüzeyin kavizli kenarını kuvvetli bir şekilde tutmayacaktır.

      • Eğer telefonun arka kapağı çatlaksa, vantuz yüzeye yapışmayacaktır. Kapağı güçlü bant ile kaldırmayı deneyin ya da vantuzu yapıştırıp sabitleyin ve uygulamayı devam ettirin.

    • Vantuzu kaldırın ve arka camın altına kancalı Spudger veya açma penası sokun.

      • Kavisli cam nedeniyle, vantuzu telefonun düzlemine paralel olarak yerleştirmek yerine, yukarı itiyor olacaksınız.

  8. Penayı sıkıca cama yerleştirdikten sonra, yapıştırıcıyı yumuşatmak için iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.
    • Penayı sıkıca cama yerleştirdikten sonra, yapıştırıcıyı yumuşatmak için iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.

  9. Açma penasını veya kancalı Spudger'ın bıcak kısmını telefonun yan tarafındaki açıklıktan aşağıya doğru kaydırın, yapışkanı ayırın. Yavaşça hareket edin, böylece uç birleşme noktasından kaymaz. Kaydırma işlemi zorlaşırsa, iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.
    • Açma penasını veya kancalı Spudger'ın bıcak kısmını telefonun yan tarafındaki açıklıktan aşağıya doğru kaydırın, yapışkanı ayırın.

    • Yavaşça hareket edin, böylece uç birleşme noktasından kaymaz. Kaydırma işlemi zorlaşırsa, iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.

  10. Telefonun diğer üç tarafı için de önceki ısıtma ve ayırma prosedürünü tekrarlayın. Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin. Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin.
    • Telefonun diğer üç tarafı için de önceki ısıtma ve ayırma prosedürünü tekrarlayın.

    • Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin.

  11. Parmak izi sensörü kablosu, telefonu ana kameranın yakınındaki arka camına bağlar. Bu kablo çok kısadır ve arka cam çıkarıldığında bağlantısı kesilmelidir. Camı kaldırırken, mavi konektörlü turuncu kablonun bağlantısının kesildiğinden emin olun.
    • Parmak izi sensörü kablosu, telefonu ana kameranın yakınındaki arka camına bağlar. Bu kablo çok kısadır ve arka cam çıkarıldığında bağlantısı kesilmelidir.

    • Camı kaldırırken, mavi konektörlü turuncu kablonun bağlantısının kesildiğinden emin olun.

    • Kalan yapıştırıcıyı sıyırmak için açma penasını kullanın ve telefonu hafifçe açın.

    • Parmak izi sensörü kablosu takılmışsa veya gergin duruyorsa telefonu daha fazla açmayın. Devam etmeden önce konektörü bir Spudger'ın ucu ile ayırın.

    • Yeniden monte ederken, parmak izi sensör kablosunu tekrar takmak için, önce kablo konektörü kendi yuvasının üzerinden mükemmel bir şekilde hizalanacak açıda arka kapağı açın. Ardından, konektörü yavaşça aşağı doğru bastırarak yerine oturtmak için Spudger'ın düz ucunu kullanın.

    • Camı, telefondan ayırın.

    • Arka kapağı tekrar monte etmek için:

      • İlk olarak, telefonun arka kapağı ve kasasından arta kalan yapıştırıcıyı çıkarmak için cımbız kullanın.

      • Daha sonra, yüksek konsantrasyonlu izopropil alkol (en az% 90) ve hav bırakmayan bir bezle yapışma bölgelerini temizleyin. Sadece bir yönde temizleyin, bezi ileri ve geri hareket ettirmeyin. Bu, yeni yapıştırıcı için yüzeyin hazırlanmasına yardımcı olacaktır.

      • Telefonunuza yapıştırıyıcı uygulayıp kasasını kapatmadan önce, tamirinizi test etmek için telefonu açın.

      • Yedek yapıştırıcı, arka kapağın çerçevesiyle tam eşleşecek şekilde önceden kesilmiş bir tabaka halinde gelir. Bu mümkün değilse, Tesa 61395 gibi kuvvetli bir çift taraflı bant kullanabilirsiniz. Ancak bu uygulamanın, sıvı girişine izin verecek boşlukların oluşmasına neden olabileceğini unutmayın.

      • Arka kapağı yerleştirdikten sonra, telefonun birkaç ağır kitabın altında koyarak, yapışkanın iyice tutmasına yardımcı olmak için birkaç dakika boyunca güçlü ve sabit bir basınç uygulayın.

    • Dilerseniz, arka kapağı yapışkanı yenilemeden yerine yerleştirebilirsiniz. Büyük ebatlı yapışkan artıklarını temizleyerek kapağın yerine düzgün oturmasını sağlayın. Kapağı yerleştirdikten sonra ısı uygulayın ve baskı uygulayarak sabitleyin. Suya dayanıklı olmayacakır ama yapışkanı, kapağı tutmak için yeterince kuvvetli olacaktır.

  12. iOpener'ı yeniden ısıtın ve parmak izi sensörünün yerleştirildiği arka camın üstüne uygulayın. Parmak izi sensörünü yapışkanından ayırmak için camın dışına doğru itin. Eğer sensör inatçı çıkarsa, dışarıya doğru ittirmeden önce yapıştırıcıyı gevşetmek için kancalı Spudger'ın ucu ile plastik desteğin altına doğru yavaşça kaydırın.
    • iOpener'ı yeniden ısıtın ve parmak izi sensörünün yerleştirildiği arka camın üstüne uygulayın.

    • Parmak izi sensörünü yapışkanından ayırmak için camın dışına doğru itin.

    • Eğer sensör inatçı çıkarsa, dışarıya doğru ittirmeden önce yapıştırıcıyı gevşetmek için kancalı Spudger'ın ucu ile plastik desteğin altına doğru yavaşça kaydırın.

      • Bu işlemi yaparsanız, yapışkanı tekrar kullanamaz hale getirmiş olursunuz, o nedenle öncelikle parmağınızla ittirmeyi deneyin.

  13. Eğer parmak izi okuma sensörünün yapışkanı bozulmadan duruyorsa tekrar kullanılabilir, ama eğer zarar gördüyse, o zaman eski yapışkanın tamamen temizlenip, yenisinin uygulanması gerekir.
    • Eğer parmak izi okuma sensörünün yapışkanı bozulmadan duruyorsa tekrar kullanılabilir, ama eğer zarar gördüyse, o zaman eski yapışkanın tamamen temizlenip, yenisinin uygulanması gerekir.

    • Eski yapıştırıcıyı çıkardıktan sonra, parmak izi sensörünün kenarlarını yüksek konsantrasyonlu izopropil alkolle temizleyin (en az % 90), ardından yeni yapıştırıcıyı uygulayın.

Sonuç

Yapıştırıcıyı yeniden uyguladıktan sonra, buradaki talimatların tam tersi sırasını takip edin.

63 başka kişi bu kılavuzu tamamladı.

100%

Çeviriye Başlayın ›

Sam Lionheart

Üyelik tarihi: 18-10-2012

355.286 İtibar

537 adet Kılavuz yazıldı

Takım

iFixit iFixit üyesi

Community

109 Üyeler

7.761 adet Kılavuz yazıldı

16 Yorum

Will the phone still be water proof after this

gavinjay - Yanıt

No. After the adhesive is removed, your water resistance is as gone as your warranty.

James watling -

after the rear panel is removed? ... no...

John Joiner - Yanıt

Nice its simple action with this tutrial

Seibors - Yanıt

Could I apply tesa tape 1mm to the sides then would it become water resistant like ip 68.

Darrell Ross - Yanıt

Son 24 Saat: 178

Son 7 Gün: 1,154

Son 30 Gün: 5,286

Her zaman: 210,245