Ana içeriğe geç

Giriş

Samsung Galaxy S8'inizin kulak ses çıkış ünitesini çıkartmak için bu kılavuzu kullanın.

Bu kılavuz, arka cam kapağın çıkartılmasını içeriri. Telefonun arka kapağını tekrar monte etmek için yeni yapıştırıcıya ihtiyacınız olacaktır.

Telefonunuzu demonte etmeden önce pilin %25’in altında olacak şekilde deşarj edin. Şarjı dolu olan piller, kazara darbe aldığında alev alabilir ve/veya patlayabilir, ancak deşarj edildiğinde bu risk çok daha azdır.

  1. İşleme başlamadan  önce mikrodalganızı temizlenmenizi tavsiye ederiz. Aksi takdirde, yüzeydeki  yağlı maddeler iOpener'a yapışabilir. iOpener'ı mikrodalga fırının ortasına yerleştirin.
    • İşleme başlamadan önce mikrodalganızı temizlenmenizi tavsiye ederiz. Aksi takdirde, yüzeydeki yağlı maddeler iOpener'a yapışabilir.

    • iOpener'ı mikrodalga fırının ortasına yerleştirin.

    • Döner tablalı mikrodalga fırınlar için: Tablanın sorunsuz bir şekilde döndüğünden emin olun. Aksi takdirde, iOpener'ınız takılıp fazla ısınabilir ve yanabilir.

  2. iOpener'ı otuz saniye boyunca ısıtın.
    • iOpener'ı otuz saniye boyunca ısıtın.

    • Tamir süresince iOpener ısınacağı için, tek seferde otuz saniye olmak üzere yeniden ısıtın.

    • Tamir süresince iOpener'ı fazla ısıtmamaya dikkat edin; fazla ısıtma iOpener'ın patlamasına sebep olabilir.

    • iOpener'ın kabarık bir görüntüsü varsa, kesinlikle dokunmayın.

    • iOpener'ın orta kısmı hala dokunulamayacak kadar sıcaksa, tekrar ısıtmadan önce biraz daha kullanabilirsiniz. Doğru bir şekilde ısıtılmış iOpener, yaklaşık 10 dakika kadar sıcak kalacaktır.

  3. iOpener'ı sıcak olan ortasından değil, herhangi iki ucun birinden tutarak mikrodalga fırından çıkartın.
    • iOpener'ı sıcak olan ortasından değil, herhangi iki ucun birinden tutarak mikrodalga fırından çıkartın.

    • iOpener fırından çıktığında epey sıcak olacaktır, dikkat edin. Gerekli ise, fırın eldiveni kullanabilirsiniz.

  4. Telefonunuzu açmak, su geçirmez contalarını riske atacaktır. Devam etmeden önce yedek yapıştırıcı bulundurun veya telefonunuzu yapıştırıcıyı değiştirmeden yeniden monte ederseniz sıvı temasından uzak tutmaya dikkat edin.
    • Telefonunuzu açmak, su geçirmez contalarını riske atacaktır. Devam etmeden önce yedek yapıştırıcı bulundurun veya telefonunuzu yapıştırıcıyı değiştirmeden yeniden monte ederseniz sıvı temasından uzak tutmaya dikkat edin.

    • Isıtılmış iOpener'ı, S8'in üstüne uzunlamasına uygulayın yaklaşık iki dakika uygulayın.

    • Telefonu yeterince ısıtmak için iOpener'ı tekrar ısıtmanız ve uygulamanız gerekebilir. Aşırı ısınmayı önlemek için iOpener talimatlarını takip edin.

    • iOpener yerine, bir saç kurutma makinesi, ısı tabancası veya sıcak plaka da kullanılabilir, ancak telefonu aşırı ısıtmamaya dikkat edin - hem OLED ekran hem de dahili pil ısı hasarına karşı hassastır.

    • Yapışkanın yumuşamasını beklerken, bir sonraki adımı okumaya geçin ve nereden kanırtmanız gerektiğine dair fikir edinin.

  5. Bu adımda, cam panelin çevresindeki yapışkanı kesiyor olacaksınız. Arka kapaktaki yapışkan, birinci resimde görüldüğü gibi yayılmıştır.
    • Bu adımda, cam panelin çevresindeki yapışkanı kesiyor olacaksınız.

    • Arka kapaktaki yapışkan, birinci resimde görüldüğü gibi yayılmıştır.

    • Kanırtmak için takip edeceğiniz yolun dışarıdan görüntüsü şöyledir:

    • Kalın tabaka yapışkanın kullanıldığı alan

    • İnce tabaka yapışkanın kullanıldığı alan

    • Parmak izi sensörünü korumak için bu bölgeyi kanırtmaktan kaçının.

  6. Arka panel dokunulabilecek kadar ısındığında, telefonun kavizli kenarına denk gelmeyecek şekilde ısınmış bölgeye vantuz uygulayın. Vantuz, cam yüzeyin kavizli kenarını kuvvetli bir şekilde tutmayacaktır.
    • Arka panel dokunulabilecek kadar ısındığında, telefonun kavizli kenarına denk gelmeyecek şekilde ısınmış bölgeye vantuz uygulayın.

    • Vantuz, cam yüzeyin kavizli kenarını kuvvetli bir şekilde tutmayacaktır.

    • Eğer telefonun arka kapağı çatlaksa, vantuz yüzeye yapışmayacaktır. Kapağı güçlü bant ile kaldırmayı deneyin ya da vantuzu yapıştırıp sabitleyin ve uygulamayı devam ettirin.

    • Vantuzu kaldırın ve arka camın altına kancalı Spudger veya açma penası sokun.

    • Kavisli cam nedeniyle, vantuzu telefonun düzlemine paralel olarak yerleştirmek yerine, yukarı itiyor olacaksınız.

  7. Penayı sıkıca cama yerleştirdikten sonra, yapıştırıcıyı yumuşatmak için iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.
    • Penayı sıkıca cama yerleştirdikten sonra, yapıştırıcıyı yumuşatmak için iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.

  8. Açma penasını veya kancalı Spudger'ın bıcak kısmını telefonun yan tarafındaki açıklıktan aşağıya doğru kaydırın, yapışkanı ayırın. Yavaşça hareket edin, böylece uç birleşme noktasından kaymaz. Kaydırma işlemi zorlaşırsa, iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.
    • Açma penasını veya kancalı Spudger'ın bıcak kısmını telefonun yan tarafındaki açıklıktan aşağıya doğru kaydırın, yapışkanı ayırın.

    • Yavaşça hareket edin, böylece uç birleşme noktasından kaymaz. Kaydırma işlemi zorlaşırsa, iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.

  9. Telefonun diğer üç tarafı için de önceki ısıtma ve ayırma prosedürünü tekrarlayın. Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin. Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin.
    • Telefonun diğer üç tarafı için de önceki ısıtma ve ayırma prosedürünü tekrarlayın.

    • Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin.

  10. Dizüstü Bilgisayar Bataryaları

    An easy fix for a big power boost.

    Hemen Alışveriş Yapın

    Dizüstü Bilgisayar Bataryaları

    An easy fix for a big power boost.

    Hemen Alışveriş Yapın
  11. Parmak izi sensörü kablosu, telefonu ana kameranın yakınındaki arka camına bağlar. Bu kablo çok kısadır ve arka cam çıkarıldığında bağlantısı kesilmelidir. Camı kaldırırken, mavi konektörlü turuncu kablonun bağlantısının kesildiğinden emin olun.
    • Parmak izi sensörü kablosu, telefonu ana kameranın yakınındaki arka camına bağlar. Bu kablo çok kısadır ve arka cam çıkarıldığında bağlantısı kesilmelidir.

    • Camı kaldırırken, mavi konektörlü turuncu kablonun bağlantısının kesildiğinden emin olun.

    • Kalan yapıştırıcıyı sıyırmak için açma penasını kullanın ve telefonu hafifçe açın.

    • Parmak izi sensörü kablosu takılmışsa veya gergin duruyorsa telefonu daha fazla açmayın. Devam etmeden önce konektörü bir Spudger'ın ucu ile ayırın.

    • Yeniden monte ederken, parmak izi sensör kablosunu tekrar takmak için, önce kablo konektörü kendi yuvasının üzerinden mükemmel bir şekilde hizalanacak açıda arka kapağı açın. Ardından, konektörü yavaşça aşağı doğru bastırarak yerine oturtmak için Spudger'ın düz ucunu kullanın.

    • Camı, telefondan ayırın.

    • Arka kapağı tekrar monte etmek için:

    • İlk olarak, telefonun arka kapağı ve kasasından arta kalan yapıştırıcıyı çıkarmak için cımbız kullanın.

    • Daha sonra, yüksek konsantrasyonlu izopropil alkol (en az% 90) ve hav bırakmayan bir bezle yapışma bölgelerini temizleyin. Sadece bir yönde temizleyin, bezi ileri ve geri hareket ettirmeyin. Bu, yeni yapıştırıcı için yüzeyin hazırlanmasına yardımcı olacaktır.

    • Telefonunuza yapıştırıyıcı uygulayıp kasasını kapatmadan önce, tamirinizi test etmek için telefonu açın.

    • Yedek yapıştırıcı, arka kapağın çerçevesiyle tam eşleşecek şekilde önceden kesilmiş bir tabaka halinde gelir. Bu mümkün değilse, Tesa 61395 gibi kuvvetli bir çift taraflı bant kullanabilirsiniz. Ancak bu uygulamanın, sıvı girişine izin verecek boşlukların oluşmasına neden olabileceğini unutmayın.

    • Arka kapağı yerleştirdikten sonra, telefonun birkaç ağır kitabın altında koyarak, yapışkanın iyice tutmasına yardımcı olmak için birkaç dakika boyunca güçlü ve sabit bir basınç uygulayın.

    • Dilerseniz, arka kapağı yapışkanı yenilemeden yerine yerleştirebilirsiniz. Büyük ebatlı yapışkan artıklarını temizleyerek kapağın yerine düzgün oturmasını sağlayın. Kapağı yerleştirdikten sonra ısı uygulayın ve baskı uygulayarak sabitleyin. Suya dayanıklı olmayacakır ama yapışkanı, kapağı tutmak için yeterince kuvvetli olacaktır.

  12. Oniki adet 3,5 mm Philips vidaları çıkartın.
    • Oniki adet 3,5 mm Philips vidaları çıkartın.

  13. NFC antenini ve şarj bobini aksamını çıkartın. NFC antenini ve şarj bobini aksamını çıkartın.
    • NFC antenini ve şarj bobini aksamını çıkartın.

  14. Üç adet 3,7 mm Phillips #000 vidayı sökün.
    • Üç adet 3,7 mm Phillips #000 vidayı sökün.

  15. Hoparlör aksamını çıkartın.
    • Hoparlör aksamını çıkartın.

  16. SIM kart açma aletini telefonun sol üst köşesinde yer alan küçük deliğe sokun. Tepsiyi çıkartmak için bastırın. SIM kart tepsisini telefondan çıkartın.
    • SIM kart açma aletini telefonun sol üst köşesinde yer alan küçük deliğe sokun.

    • Tepsiyi çıkartmak için bastırın.

    • SIM kart tepsisini telefondan çıkartın.

    • SIM kartı tekrar yerleştirirken, tepsinin doğru yönde yerleştirdiğinizden emin olun.

  17. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak pil bağlantısını kesin. Bir sonraki adımda pil gösterilmiyor olsa da, bu kılavuz için pili yerinden çıkartmanıza gerek yoktur. Sadece pilin bağlantısını kesmeniz, devam etmeniz için yeterlidir.
    • Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak pil bağlantısını kesin.

    • Bir sonraki adımda pil gösterilmiyor olsa da, bu kılavuz için pili yerinden çıkartmanıza gerek yoktur. Sadece pilin bağlantısını kesmeniz, devam etmeniz için yeterlidir.

  18. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak sensör dizininin bağlantısını kesin. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak sensör dizininin bağlantısını kesin.
    • Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak sensör dizininin bağlantısını kesin.

  19. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ön tarafa bakan kameranın bağlantısını kesin. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ön tarafa bakan kameranın bağlantısını kesin.
    • Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ön tarafa bakan kameranın bağlantısını kesin.

  20. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ekran ve dijitalleştirici bağlantısını kesin. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ekran ve dijitalleştirici bağlantısını kesin.
    • Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ekran ve dijitalleştirici bağlantısını kesin.

  21. Spudger'ın sivri ucunu kullanarak ana kart ile yardımcı kartı bağlayan iki anten kablosununun bağlantısını kesin. Spudger'ın sivri ucunu kullanarak ana kart ile yardımcı kartı bağlayan iki anten kablosununun bağlantısını kesin. Spudger'ın sivri ucunu kullanarak ana kart ile yardımcı kartı bağlayan iki anten kablosununun bağlantısını kesin.
    • Spudger'ın sivri ucunu kullanarak ana kart ile yardımcı kartı bağlayan iki anten kablosununun bağlantısını kesin.

  22. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ana kartı yardımcı karta bağlanyan antenin şerit kablosunu çıkartın. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ana kartı yardımcı karta bağlanyan antenin şerit kablosunu çıkartın.
    • Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ana kartı yardımcı karta bağlanyan antenin şerit kablosunu çıkartın.

  23. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ana kartı yukarı doğru kaldırın ve yardımcı karttan ayırın. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ana kartı yukarı doğru kaldırın ve yardımcı karttan ayırın.
    • Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak ana kartı yukarı doğru kaldırın ve yardımcı karttan ayırın.

  24. Ana kartı telefondan kaldırın. Eğer pili çıkartmamayı tercih ettiyseniz, pil konektörüne takılmamaya dikkat edin.
    • Ana kartı telefondan kaldırın.

    • Eğer pili çıkartmamayı tercih ettiyseniz, pil konektörüne takılmamaya dikkat edin.

  25. Kancalı Spudger'ın kancasını kulak ses çıkışının yanındaki küçük çentiğe takın. Spudger'ı kanırtarak, bu hoparlörü yuvasından çıkartın. Bu parça yapıştırıcı ile tutturulmuştur, o yüzden de hoparlörün altından kancanın ucu ile güç uygulamanız gerekir. Kulak ses çıkış parçasını çıkartın.
    • Kancalı Spudger'ın kancasını kulak ses çıkışının yanındaki küçük çentiğe takın. Spudger'ı kanırtarak, bu hoparlörü yuvasından çıkartın.

    • Bu parça yapıştırıcı ile tutturulmuştur, o yüzden de hoparlörün altından kancanın ucu ile güç uygulamanız gerekir.

    • Kulak ses çıkış parçasını çıkartın.

Sonuç

Yeniden yapıştırıcıyı uyguladıktan sonra, buradaki talimatların tam tersi sırasını takip edin.

8 farklı kişi bu kılavuzu tamamladı.

100%

Çeviriye Başlayın ›

Adam O'Camb

Üyelik tarihi: 11-04-2015

60.310 İtibar

153 adet Kılavuz yazıldı

Takım

iFixit iFixit üyesi

Community

99 Üyeler

9.296 adet Kılavuz yazıldı

2 Yorum

Under the “parts” section it lists Galaxy S8 Rear Cover Adhesive. Isnt that for the regular s8? Is there a version for the s8 plus??

David Price - Yanıt

Hi David, we don’t yet carry rear cover adhesive strips for the S8+—I’d recommend using a strong double-sided tape, like Tesa 61395 tape. If you’re working on an S8+, we also have a set of guides specifically for that here. Good luck with your repair!

Adam O'Camb -

Yorum Ekle

Son 24 Saat: 15

Son 7 Gün: 151

Son 30 Gün: 626

Her zaman: 13,842