Ana içeriğe geç

Giriş

Bu kılavuzu, termal padleri anakarttan ya da çerçeveden çıkarıp yerine yenilerini koyarken kullanın.

Çerçevenin çıkartılmasını gerektiren ekran düzeneği değişimleri ya da anakart değişimi gerektiren tamirler yaparken termal padleri de değiştirmeniz iyi olacaktır.

  1. Termal padleri yenileme, termal padlerin yerlerini tespit edin: adım 1, 3 resimden 1. Termal padleri yenileme, termal padlerin yerlerini tespit edin: adım 1, 3 resimden 2. Termal padleri yenileme, termal padlerin yerlerini tespit edin: adım 1, 3 resimden 3.
    • Öncelikle kaç adet termal pad var ve bunlar telefonun neresindeler not alın.

    • Padler ya çerçeveye ya da anakarta yapışmıştır veya ikiye ayrılmıştır.

    • Yeni padleri ya sadece anakarta ya da çerçeveye yerleştirmeniz gerektiğini unutmayın.

    • Bazı çerçevelerde yeni padlerin nerelere koyulabileceğine ve padlerin hangi boyutta olması gerektiğine dair işaretler olabilir.

  2. Termal padleri yenileme, yeni padleri kesmek: adım 2, 3 resimden 1. Termal padleri yenileme, yeni padleri kesmek: adım 2, 3 resimden 2. Termal padleri yenileme, yeni padleri kesmek: adım 2, 3 resimden 3.
    • Yeni termal pad parçanızı makas yardımıyla ihtiyacınız olan büyüklükte parçalara kesin.

    • Bazı pad kalıntıları, aşağıya doğru bastırılıp sıkıştırıldıkları için, işaretli alanlardan daha büyük yer kaplayabilirler. Böyle durumlarda kalıntının boyutunu değil, işaretin boyutunu esas alın.

  3. Termal padleri yenileme, çerçeveyi temizlemek: adım 3, 3 resimden 1. Termal padleri yenileme, çerçeveyi temizlemek: adım 3, 3 resimden 2. Termal padleri yenileme, çerçeveyi temizlemek: adım 3, 3 resimden 3.
    • Eğer çerçeveyi değiştiriyorsanız (yani çerçeveli ekran düzeneği kılavuzundaysanız) yeni takacağınız çerçeve zaten temiz olacağından bu adımı atlayabilirsiniz.

    • Eski termal pad parçalarını, plastik kanırtma / açma aleti kullanarak kazıyın.

    • Eğer uğraşmak isterseniz, geri kalanları da kulak çubuğuna biraz izopropil alkol dökerek temizleyebilirsiniz.

  4. Termal padleri yenileme, anakartı temizlemek: adım 4, 3 resimden 1. Termal padleri yenileme, anakartı temizlemek: adım 4, 3 resimden 2. Termal padleri yenileme, anakartı temizlemek: adım 4, 3 resimden 3.
    • Kalmış termal pad parçalarını plastik açma / kanırtma aleti kullanarak dikkatlice kazıyın.

    • Kanırtma aletinin elinizden kayma ihtimaline karşı, anakartın üzerindeki bileşenlere zarar gelmemesi için çok sert baskı uygulamayın. Ayrıca küçük bileşenlerin arasına termal pad kaçmamasına dikkat edin zira daha sonra çıkarması çok zordur.

    • Kalan parçaları kulak çubuğu ve biraz izopropil alkol (>97%) yardımıyla temizlemek isteyebilirsiniz.

    • Kulak çubuğunu, çubuğun ipleri takılmaması için küçük bileşenlere yalnızca hafifçe dokundurun.

  5. Termal padleri yenileme, yeni termal padleri yapıştırın: adım 5, 3 resimden 1. Termal padleri yenileme, yeni termal padleri yapıştırın: adım 5, 3 resimden 2. Termal padleri yenileme, yeni termal padleri yapıştırın: adım 5, 3 resimden 3.
    • Her termal pad için tekrar edin:

    • Termal padin bir tarafındaki filmi çıkartın.

    • Termal padi çerçeveye yerleştirip, iyice yapıştığından emin olmak için aşağıya doğru bastırın.

    • Kalan filmi termal padin üzerinden ayırın.

  6. Termal padleri yenileme: adım 6, 1 resimden 1.
    • Tüm termal padleri yerleştirip, tepe filmini ayırdıktan sonra cihazınızı tekrar birleştirebilirsiniz.

Sonuç

Cihazınızı tekrar birleştirmek için, bu talimatları sondan başa doğru uygulayın.

4 farklı kişi bu kılavuzu tamamladı.

en tr

100%

Çeviriye Başlayın ›

Tobias Isakeit

Üyelik tarihi: 31-03-2014

104.123 İtibar

184 adet Kılavuz yazıldı

Team

iFixit iFixit üyesi

Community

144 Üyeler

16.278 adet Kılavuz yazıldı

0 Comments

Yorum Ekle

Son 24 Saat: 8

Son 7 gün: 101

Son 30 gün: 384

Her zaman: 9,265