Giriş

Bu kılavuzu, termal pedleri anakarttan ya da çerçeveden çıkarıp yerine yenilerini koyarken kullanın.

Çerçevenin çıkartılmasını gerektiren ekran düzeneği değişimleri ya da anakart değişimi gerektiren tamirler yaparken termal pedleri de değiştirmeniz iyi olacaktır.

  1. Öncelikle kaç adet termal ped var ve bunlar telefonun neresindeler not alın.
    • Öncelikle kaç adet termal ped var ve bunlar telefonun neresindeler not alın.

    • Pedler ya çerçeveye ya da anakarta yapışmıştır veya ikiye ayrılmıştır.

      • Yeni pedleri ya sadece anakarta ya da çerçeveye yerleştirmeniz gerektiğini unutmayın.

    • Bazı çerçevelerde yeni pedlerin nerelere koyulabileceğine ve pedlerin hangi boyutta olması gerektiğine dair işaretler olabilir.

  2. Yeni termal ped parçanızı makas yardımıyla ihtiyacınız olan büyüklükte parçalara kesin.
    • Yeni termal ped parçanızı makas yardımıyla ihtiyacınız olan büyüklükte parçalara kesin.

    • Bazı ped kalıntıları, aşağıya doğru bastırılıp sıkıştırıldıkları için, işaretli alanlardan daha büyük yer kaplayabilirler. Böyle durumlarda kalıntının boyutunu değil, işaretin boyutunu esas alın.

    • Eğer çerçeveyi değiştiriyorsanız (yani çerçeveli ekran düzeneği kılavuzundaysanız) yeni takacağınız çerçeve zaten temiz olacağından bu adımı atlayabilirsiniz.

    • Eski termal ped parçalarını, plastik kanırtma / açma aleti kullanarak kazıyın.

    • Eğer uğraşmak isterseniz, geri kalanları da kulak çubuğuna biraz izopropil alkol dökerek temizleyebilirsiniz.

    • Kalmış termal ped parçalarını plastik açma / kanırtma aleti kullanarak dikkatlice kazıyın.

      • Kanırtma aletinin elinizden kayma ihtimaline karşı, anakartın üzerindeki bileşenlere zarar gelmemesi için çok sert baskı uygulamayın. Ayrıca küçük bileşenlerin arasına termal ped kaçmamasına dikkat edin zira daha sonra çıkarması çok zordur.

    • Kalan parçaları kulak çubuğu ve biraz izopropil alkol (>97%) yardımıyla temizlemek isteyebilirsiniz.

      • Kulak çubuğunu, çubuğun ipleri takılmaması için küçük bileşenlere yalnızca hafifçe dokundurun.

    • Her termal ped için tekrar edin:

      • Termal pedin bir tarafındaki filmi çıkartın.

      • Termal pedi çerçeveye yerleştirip, iyice yapıştığından emin olmak için aşağıya doğru bastırın.

      • Kalan filmi termal pedin üzerinden ayırın.

    • Tüm termal pedleri yerleştirip, tepe filmini ayırdıktan sonra cihazınızı tekrar birleştirebilirsiniz.

Sonuç

Cihazınızı tekrar birleştirmek için, bu talimatları sondan başa doğru uygulayın.

100%

Çeviriye Başlayın ›

Tobias Isakeit

Üyelik tarihi: 31-03-2014

38.507 İtibar

94 adet Kılavuz yazıldı

Takım

iFixit iFixit üyesi

Community

108 Üyeler

7.534 adet Kılavuz yazıldı

0 Yorum

Son 24 Saat: 3

Son 7 Gün: 23

Son 30 Gün: 118

Her zaman: 423