Ana içeriğe geç
İngilizce
İtalyanca

Adım 17 çevriliyor

Adım 17
The iPhone 12 mini earns a 6 out of 10 on our repairability scale (10 is the easiest to repair):
Final Thoughts
  • The iPhone 12 mini earns a 6 out of 10 on our repairability scale (10 is the easiest to repair):

  • The two most common smartphone repairs—display and battery—are well-prioritized here.

  • Most major components are modular enough to be accessed/replaced independently.

  • Specialized screws complicate repairs, but remain preferable to overuse of glue.

  • Waterproofing measures make many repairs more difficult, but safeguard against (extremely difficult) water damage repairs.

  • Glass covering the rear housing is fragile and impractical to replace—a single drop could necessitate replacing the entire body of the iPhone.

L'iPhone 12 mini ottiene 6 su 10 nella nostra scala di riparabilità (10 è il più facile da riparare):

Le due riparazioni più comuni (schermo e batteria) hanno la priorità in questo telefono.

La maggior parte dei componenti principali è abbastanza modulare da poter essere raggiunta e sostituita autonomamente.

Alcune viti particolari complicano le riparazioni, ma rimangono preferibili a un eccessivo uso di colla.

Le misure di impermeabilizzazione rendono molte riparazioni più difficili, ma preservano dalle (estremamente difficili) riparazioni per danni da acqua.

Il vetro che ricopre il retro è fragile e veramente difficile da sostituire; una singola caduta potrebbe causare la necessità di sostituire l'intero corpo dell'iPhone.