Ana içeriğe geç
İngilizce
Flemenkçe

Demontage van de iPhone 7 Plus

Kılavuz Bilgisi

= Bitti = Eksik

    Üzerinde çalıştığınız device'ın spesifik parçasını veya bileşenini tarif edin. EÖrneğin: Pil

    Bir başlık oluştur.

    Bu kısa özet yalnızca arama sonuçlarında görünecektir.

    Okuyucuya, onlar daha kılavuza dalmadan önce gerekli olan arka plan bilgilerini aktarın.

    Kılavuz Adımları

    Adım 1

    Er valt een hoop te leren van alle dingen die verstopt zitten in de "beste, meest geavanceerde iPhone ooit"—maar eerst nemen we de tijd om te reflecteren op wat we allemaal al wel weten:

    Adım 2

    De afmetingen van de iPhone 7 Plus zijn gelijk aan die van haar voorganger, met 158.2 mm x 77.9 mm x 7.3 mm—en toch is deze telefoon iets lichter, namelijk 187.67 gram (vs. de 6s Plus met 191.93 gram). Hopelijk heeft Apple niets belangrijks weggehaald.

    Adım 3

    Voordat we in de binnenkant van dit drie-ogige monster duiken, geven we onszelf alvast een voorproefje met dank aan onze vrienden van Creative Electron.

    Adım 4

    Apple kan dan wel vaarwel hebben gezegd tegen de hoofdtelefoonjack, maar blijft nog altijd meer dan trouw aan de Pentalobe. Twee, ons inmiddels bekende, schroeven bewaken iedere zijde van de Lightning-aansluiting.

    Adım 5

    Wat is deze gekheid? De 7 Plus opent op bizarre wijze naar de zijkant, ondanks de inmiddels bekende klemmen aan de bovenkant van de telefoon welke het scherm, net als in de voorgaande modellen, op z'n plek helpen te houden.

    Adım 6

    Binnenin de telefoon vinden we een leger aan moedige tri-point schroeven die het paneeltje over de batterijaansluiting en twee van de schermkabels bevestigt.

    Adım 7

    Op de plaats van de voormalig hoofdtelefoonjack vinden we nu een onderdeel dat geluid vanaf buiten de telefoon naar de microfoon lijkt te begeleiden... of van de trilmotor naar buiten.

    Adım 8

    Wat doe je als de dingen beginnen te schudden op hun grondvesten? Dan zet je je röntgenbril op alles dat beweegt. En dat is precies wat we deden bij de trilmotor.

    Adım 9

    We zijn blij te zien dat Apple zich aan de traditie houdt met het toevoegen van treklipjes aan de kleefstrips van de batterij.

    Adım 10

    En hier is de grote, boze batterij zelf!

    Adım 11

    Apple laat ons dubbel zien bij het eruit trekken van de cameraopstelling met twee aparte sensoren, twee lenzen en twee kleine aansluitingen.

    Adım 12

    Voordat we het logic board uit de achterste behuizing kunnen halen, zullen we delen van de antennemodule moeten verwijderen—inclusief de flexkabel van de antenne, welke fungeert als een brug tussen antenneroutes.

    Adım 13

    Het verwijderen van het logic board uit de 7 Plus is vele malen gemakkelijker dan het was in haar voorganger. We hoeven dit keer het logic board niet om te draaien om de laatste verbindingen los te halen.

    Adım 14

    De eerste lijnen aan defensie zijn verslagen! Het logic board is vrij en klaar om te worden geïnspecteerd. Laten we eens zien wat dit beestje allemaal bevat!

    Adım 15

    En nu via de achterkant: nog een veld aan IC's!

    Adım 16

    Maar wacht eens even, er zitten nóg meer IC's aan de achterkant!

    Adım 17

    Nog een aantal laatste IC's aan de achterkant van het logic board:

    Adım 18

    Bij het optillen van het speaker uit de telefoon vinden we een aantal mooie veercontacten en wat gaas met wederom wat bescherming tegen water en stof!

    Adım 19

    Kleine lintkabels bevestigen de Lightning-connectormodule aan de microfoons, welke weer stevig aan de speakergrilles zijn bevestigd.

    Adım 20

    De waterdichtheid is een frequent opgehemelde feature in de nieuwe iPhone 7 Plus—maar wat maakt het eigenlijk zo waterdicht? Het bewijs vind je overal:

    Adım 21

    We pauzeren het uitgraven van de achterste behuizing voor even en nemen een moment om de schermmodule en bijbehorende delen te onderzoeken.

    Adım 22

    Na het verwijderen van wat standaard Phillips schroeven, valt de oorstukspeaker praktisch onder de naar voren gerichte camera uit.

    Adım 23

    Nog meer tri-point schroeven bevestigen de thuisknop en het LCD-beschermpaneel.

    Adım 24

    Het onderdeel dat als laatste uit de schermmodule komt: de thuisknop.

    Adım 25

    We krijgen het ook voor elkaar om de luid-/stilteknop uit de behuizing te halen, compleet met pakking en al, plus de rest van de knopkabel.

    Adım 26

    De grande finale! Met de iPhone 7 Plus in stukken, zetten we feiten nog eens op een rijtje!

    Adım 27 — Laatste gedachten

    De iPhone 7 Plus verdient 7 van de 10 punten op onze repareerbaarheidsschaal (10 is het gemakkelijkst te repareren):

    Katkılarınız, açık kaynak Creative Commons lisansı altında lisanslanmaktadır.