Ana içeriğe geç
İngilizce
Flemenkçe

Demontage van de MacBook Pro 13" Touch Bar

Kılavuz Bilgisi

= Bitti = Eksik

    Üzerinde çalıştığınız device'ın spesifik parçasını veya bileşenini tarif edin. EÖrneğin: Pil

    Bir başlık oluştur.

    Bu kısa özet yalnızca arama sonuçlarında görünecektir.

    Okuyucuya, onlar daha kılavuza dalmadan önce gerekli olan arka plan bilgilerini aktarın.

    Kılavuz Adımları

    Adım 1

    De miljoen-euro-vraag van vandaag: is dit de opgepompte versie van de 13-inch "Escape Edition," of een versoberde versie van de 15-inch Touch Bar unit? Dit is wat de tech specs ons vertellen:

    Adım 2

    Een rudimentaire inspectie van de buitenkant van de laptop onthult de reeds verwachte FCC-certificaties en een nieuw modelnummer: A1706.

    Adım 3

    Volgens Apple komen de afmetingen van deze MacBook Pro precies overeen met die van de "Escape Edition" machine die we een aantal weken geleden hebben gedemonteerd. Geloven we dit zomaar? Ja, eigenlijk wel.

    Adım 4

    Hoewel het normaal voor de meest iPhone's gereserveerd is, halen we ook bij deze laptop even snel de pentalobe-en-zuignap-procedure uit de kast. Vervolgens kunnen we het onderste deksel eruit schuiven met een bekende manoeuvre.

    Adım 5

    Het lijkt er ernstig op dat 2016 het jaar van de nieuwe aansluitingen lijkt te zijn, aangezien dit al de tweede keer is dat we een nieuwe configuratie tegenkomen wat betreft de brug van de batterij.

    Adım 6

    Net als in het Function Keys-model komt het trackpad er in de Touch Bar versie ook makkelijk uitgeschoven na het verwijderen van tien T5 Torx-schroeven.

    Adım 7

    Adım 8

    We zijn klaar om de rest van de buitenkant te verwijderen. Het zou tof zijn als we een kijkje konden krijgen in de batterij, de ventilatoren, het koellichaam en de speakers. Tenzij we dat niet kunnen.

    Adım 9

    Tijd om naar het logic board te kijken om te zien welke chips deze MacBook daadwerkelijk een Pro maken:

    Adım 10

    Bij het omdraaien van het logic board vinden we nog een hele verzameling aan chips, waaronder:

    Adım 11

    En nóg meer:

    Adım 12

    Adım 13

    Adım 14

    Nog een nieuwe feature op de MacBook Pro met Touch Bar is de toevoeging van Touch ID.

    Adım 15

    Aan beide eindes van het logic board vinden we een klein, modulair USB-C bord.

    Adım 16

    Precies passend tussen de zijkant van de MacBook en het toetsenbord vinden we twee speaker grills—vakkundig gemaakte openingen die geluidsgolven uit de MacBook Pro duwen naar... Wacht even..

    Adım 17

    Ondanks de weerstand die de zware lijm eronder biedt, gebruiken we een combinatie van een openingsplectrum en een spudger om de rechterspeaker uit de bovenste behuizing te wrikken.

    Adım 18

    We zijn inmiddels zo dicht bij de Touch Bar dat we haar bijna kunnen.. aanraken..

    Adım 19

    Het begint heet te worden hier! We beroepen ons op onze vriend, de iOpener, om ons bij te staan in het verwijderen van de Touch Bar.

    Adım 20

    Menselijke aanraking moet worden verwerkt door een brein. Touch Bar-aanraking moet worden verwerkt door een chip. Met wat gepriegel vinden we dan toch het brein van de Touch Bar:

    Adım 21

    Tot slot weten we de (intens hard vastgelijmde) 5-cellige batterij.

    Adım 22

    Hier issie dan in z'n geheel: de MacBook Pro 13" uit eind 2016 met alle Touch Bar glorie!

    Adım 23 — Laatste gedachten

    De MacBook Pro 13" met Touch Bar verdient 1 van de 10 punten op onze repareerbaarheidsschaal (10 is het gemakkelijkst te repareren):

    Katkılarınız, açık kaynak Creative Commons lisansı altında lisanslanmaktadır.