Ana içeriğe geç
İngilizce
Flemenkçe

Hoe moet je (de-)solderen?

Kılavuz Bilgisi

= Bitti = Eksik

      Üzerinde çalıştığınız device'ın spesifik parçasını veya bileşenini tarif edin. EÖrneğin: Pil

      Bir başlık oluştur.

      Bu kısa özet yalnızca arama sonuçlarında görünecektir.

      Okuyucuya, onlar daha kılavuza dalmadan önce gerekli olan arka plan bilgilerini aktarın.

      Kılavuz Adımları

      Adım 1 — Starten met de handleiding

      Laten we, om te beginnen, een groot onderdeel op een printplaat solderen door middel van thru-hole soldeerverbindingen.

      Adım 2

      Om de met soldeer gevulde opening in de printplaat weer te openen, verwarm je de opening met de punt van je soldeerbout. Druk tegelijkertijd een kant van een nietje of een naald door de andere kant van de opening, door de smeltende soldeertin heen.

      Adım 3

      Als je tool helemaal door de opening heen is gekomen, vergroot je de opening door de bovenkant van de opening te verwarmen en ook daar je tool doorheen te duwen.

      Adım 4

      Maak je onderdeel klaar voor het solderen door de soldeerresten van de verbindingen te verwijderen. De verbindingen zouden schoon genoeg moeten zijn om direct door te openingen te passen.

      Adım 5

      Plaats de verbindingen door de openingen die je in de soldeerverbinding hebt aangebracht.

      Adım 6

      Om iedere verbinding vast te solderen:

      Adım 7 — Instructies voor gevorderden

      De volgende instructies gaan over een iets gecompliceerdere soldeerverbinding. In dit geval zullen we zeer dunne en kwetsbare verbindingen op een printplaat met kleinere soldeergaten gaan solderen.

      Adım 8

      Het is normaal dat de soldeertin sommige van de soldeergaten op de printplaat bedekt. Het openen van deze soldeergaten zat het solderen een stuk gemakkelijker maken.

      Adım 9

      Gebruik een pincet om, als je de soldeergaten eenmaal hebt geopend, de uiteinden van de verbindingen door de gaten heen te steken.

      Adım 10

      Om iedere verbinding vast te solderen:

      Adım 11 — Instructies voor vergevorderden

      Dit laatste deel van de handleiding laat zien hoe we batterijverbindingen solderen op soldeerverbindingen die óp de printplaat zitten. Deze zijn in het Engels bekend als "surface-mount solder pads".

      Adım 12

      We raden je aan om de "surface-mount" soldeerlocaties met een zachte doek, spons of tandenborstel en wat alcohol schoon te maken.

      Adım 13

      De soldeerverbinding zou er als een kleine kraal of heuvel uit moeten zien. Als het plat of puntig is, plaats je de soldeerbout opnieuw op de verbinding en trek je de bout weer weg. Als dit niet werkt zul je wellicht wat meer soldeertin toe moeten dienen.

      Adım 14

      Om de nieuwe verbindingen op de printplaat te solderen, plaats je het kale uiteinde van een van de verbindingen in de heuvel van soldeertin die je zojuist hebt gevormd.

      Katkılarınız, açık kaynak Creative Commons lisansı altında lisanslanmaktadır.