Ana içeriğe geç

Giriş

Çoğu değişim parçası, kendi şekline özel yapışkanı ile gelmez ancak, değişik ve kullanışlı şekiller halinde kesilmiş çift taraflı yapışkanları içeren bir adet önceden kesilmiş yapışkan kartıyla gelir. Bu kılavuz, cihaz tamirlerinde en yaygın olarak kullanıllan önceden kesilmiş yapışkan kart uygulamalarının bazılarını içerir.

Değişim talimatları için, telefonunuz ve değiştirdiğiniz parça ile alâkalı kılavuzu takip edin. Bu kılavuz sadece kimi değişim setlerinde olan, önceden kesilmiş yapışkan kart kullanımını içerir.

  1. Başlangıç için tüm eski yapışkan, cam ve kalıntıları yapışma yüzeyinden temizleyin. Yapışkanı cımbız ya da parmaklarınızla çekebilirsiniz, sar ve çek yöntemi ile spudger'ın ucuna sarabilirsiniz ya da spudger'ın düz ucuyla kazıyabilirsiniz. Yapışkanın büyük bir kısmından kurtulduktan sonra, dar yerlerde kalmış küçük yapışkan parçalarını kazımak için spudger'ın ucunu kullanabilirsiniz.
    • Başlangıç için tüm eski yapışkan, cam ve kalıntıları yapışma yüzeyinden temizleyin.

    • Yapışkanı cımbız ya da parmaklarınızla çekebilirsiniz, sar ve çek yöntemi ile spudger'ın ucuna sarabilirsiniz ya da spudger'ın düz ucuyla kazıyabilirsiniz.

    • Yapışkanın büyük bir kısmından kurtulduktan sonra, dar yerlerde kalmış küçük yapışkan parçalarını kazımak için spudger'ın ucunu kullanabilirsiniz.

    • Pilin etrafında çalışırken, yanlışlıkla pili delmemeye ya da bükmemeye dikkat edin.

  2. Yapışma yüzeyini temizlemek için, biraz izopropil alkol ile pamuksuz kumaş (ya da kahve filtresi) kullanın. Çözücü maddelerle zarar görebilecek hassas bölgelerde kullanmak için su ve alkolü yarı yarıya karıştırarak kullanın. Kokulu temizlik malzemeleri ya da tortu bırakabilecek herhangi bir şey kullanmayın. En iyi sonucu elde etmek için, temizlikte kullandığınız aleti ileri geri hareket ettirmeyin; yalnızca bir yönde kaydırın.
    • Yapışma yüzeyini temizlemek için, biraz izopropil alkol ile pamuksuz kumaş (ya da kahve filtresi) kullanın.

    • Çözücü maddelerle zarar görebilecek hassas bölgelerde kullanmak için su ve alkolü yarı yarıya karıştırarak kullanın. Kokulu temizlik malzemeleri ya da tortu bırakabilecek herhangi bir şey kullanmayın.

    • En iyi sonucu elde etmek için, temizlikte kullandığınız aleti ileri geri hareket ettirmeyin; yalnızca bir yönde kaydırın.

    • Bu, kalan yapışkan parçalarını temizlemeye yardımcı olup, yeni yapışkan için alanı hazırlayacaktır.

    • Temizleme işleminden sonra, çözücü maddenin buharlaşması için en azından bir dakika bekleyin.

    • Takip eden dört adım, önceden kesilmiş yapışkan kartın kullanım örneklerini içerir. Sizin için uygun olan örneği seçip, uygulama ve montaj için adım yediden devam edin.

  3. Dar dikdörtgen şeritleri kullanarak, ekranın üstündeki gibi dar köşeleri güvenceye alın. Pil gibi geniş bileşenleri yapıştırmak için, birden fazla uzun dikdörtgen şeritlerden kullanın.
    • Dar dikdörtgen şeritleri kullanarak, ekranın üstündeki gibi dar köşeleri güvenceye alın.

    • Pil gibi geniş bileşenleri yapıştırmak için, birden fazla uzun dikdörtgen şeritlerden kullanın.

  4. Dizüstü Bilgisayar Bataryaları

    An easy fix for a big power boost.

    Hemen Alışveriş Yapın

    Dizüstü Bilgisayar Bataryaları

    An easy fix for a big power boost.

    Hemen Alışveriş Yapın
  5. Küçük, dikdörtgen bileşenleri sağlama almak için kartın etrafındaki ince yapışkan kenarı kullanın. Küçük, dikdörtgen bileşenleri sağlama almak için kartın etrafındaki ince yapışkan kenarı kullanın. Küçük, dikdörtgen bileşenleri sağlama almak için kartın etrafındaki ince yapışkan kenarı kullanın.
    • Küçük, dikdörtgen bileşenleri sağlama almak için kartın etrafındaki ince yapışkan kenarı kullanın.

  6. Küçük bileşenler için, kendi tercih ettiğiniz şekillerde karttan kestiğiniz parçalar ya da küçük dikdörtgenler kullanın. Küçük kare ya da dikdörtgen parçalar için, bir ya da iki adet dikdörtgen parçanın tamamını kullanın. Küçük kare ya da dikdörtgen parçalar için, bir ya da iki adet dikdörtgen parçanın tamamını kullanın.
    • Küçük bileşenler için, kendi tercih ettiğiniz şekillerde karttan kestiğiniz parçalar ya da küçük dikdörtgenler kullanın.

    • Küçük kare ya da dikdörtgen parçalar için, bir ya da iki adet dikdörtgen parçanın tamamını kullanın.

  7. Dairesel bileşenleri sağlama almak için kavis şeklindeki yapışkanlardan kullanın.  Yapıştırılmaması gereken (NFC halkası gibi) ve kopabilecek bileşenlerin etrafında ya da yuvarlak köşeleri sağlama almak için de bu yapışkanlardan kullanın.
    • Dairesel bileşenleri sağlama almak için kavis şeklindeki yapışkanlardan kullanın. Yapıştırılmaması gereken (NFC halkası gibi) ve kopabilecek bileşenlerin etrafında ya da yuvarlak köşeleri sağlama almak için de bu yapışkanlardan kullanın.

  8. Yeni yapışkanı uygulamadan önce, değişim parçanızın uyumlu olduğundan ve tüm konnektörlerin kablolarına çok fazla baskı uygulamadan bağlanabileceğinden emin olun. Herhangi bir şeyde sorun çıkarsa, hata tespiti için Cevaplar Forumuna göz atın. Telefon kapalı bir halde, tamirinize uygun şekildeki yapışkanınızı uygulayın.
    • Yeni yapışkanı uygulamadan önce, değişim parçanızın uyumlu olduğundan ve tüm konnektörlerin kablolarına çok fazla baskı uygulamadan bağlanabileceğinden emin olun.

    • Herhangi bir şeyde sorun çıkarsa, hata tespiti için Cevaplar Forumuna göz atın.

    • Telefon kapalı bir halde, tamirinize uygun şekildeki yapışkanınızı uygulayın.

    • NFC (Yakın Saha İletişimi) ya da kablosuz şarj halkası gibi hassas yüzeylere ve ribbon kablolara yapışkan gelmemesine özen gösterin.

    • Yapışkan şeritleri uygularken, öncelikle şeridin bir ucunu yapıştırın. Daha sonra parmağınızla ya da spudger'ın düz ucunu kullanarak, şeridin geri kalanını yüzeyin üzerine dikkatli ve hava boşlukları bırakmayacak bir şekilde serin.

    • Cımbız kullanarak yapışkanın arkasındaki kağıdı çıkarın.

  9. Doğru bir şekilde yerleştiğinden emin olarak yeni parçayı koyun. Bazı piller gibi esnek olmayan kablolara sahip parçalar için, kurulumu yapmadan önce kabloyu takın ve parçanın doğru pozisyonda olduğundan emin olmak için kurulum esnasında bağlı bir şekilde bırakın. Bazı piller gibi esnek olmayan kablolara sahip parçalar için, kurulumu yapmadan önce kabloyu takın ve parçanın doğru pozisyonda olduğundan emin olmak için kurulum esnasında bağlı bir şekilde bırakın.
    • Doğru bir şekilde yerleştiğinden emin olarak yeni parçayı koyun.

    • Bazı piller gibi esnek olmayan kablolara sahip parçalar için, kurulumu yapmadan önce kabloyu takın ve parçanın doğru pozisyonda olduğundan emin olmak için kurulum esnasında bağlı bir şekilde bırakın.

  10. Yapışkan yüzeyle bağı güçlendirmek için, yüzeyin tamamına minimum 30 saniye boyunca kuvvet uygulayın. Ekran ve kapak gibi maksimum tutuş gücü isteyen bileşenler için, ağırlık kullanarak yapışkanı akşamdan sabaha kadar baskılayabilirsiniz.
    • Yapışkan yüzeyle bağı güçlendirmek için, yüzeyin tamamına minimum 30 saniye boyunca kuvvet uygulayın.

    • Ekran ve kapak gibi maksimum tutuş gücü isteyen bileşenler için, ağırlık kullanarak yapışkanı akşamdan sabaha kadar baskılayabilirsiniz.

    • Telefonu kitap yığınının altında bırakmak iyi bir yoldur; yalnızca kitapların tüm yüzeye kuvvet uyguladığından emin olun. Kitapların düz bir şekilde durması için araya bir şey koymanız gerekebilir.

Sonuç

Tamirinizi tamamlamak için, cihazınız ve parçanızla alâkalı olan kılavuzu takip edin.

E-atığınızı R2 ya da e-Stewards sertifikalı E-Atık dönüştürücülere götürün.

Tamiriniz umduğunuz gibi geçmedi mi? Hata tespiti yardımı için Cevaplar forumumuza göz atın.

4 farklı kişi bu kılavuzu tamamladı.

100%

Çeviriye Başlayın ›

Adam O'Camb

Üyelik tarihi: 11-04-2015

62.187 İtibar

153 adet Kılavuz yazıldı

Takım

iFixit iFixit üyesi

Community

100 Üyeler

9.030 adet Kılavuz yazıldı

0 Yorum

Yorum Ekle

Son 24 Saat: 14

Son 7 Gün: 84

Son 30 Gün: 392

Her zaman: 4,461