Ana içeriğe geç

Eşyalarını Tamir Et

Onarma Hakkı

Parçalar ve Aletler

Giriş

Bu kılavuzu, Huawei Mate 9 akıllı telefonunuzun çerçeveli ekran düzeneğini değiştirmek için kullanın.

  1. Öncelikle telefonunuzu kapatın ve SIM kart tepsisini çıkartın. Öncelikle telefonunuzu kapatın ve SIM kart tepsisini çıkartın.
    • Öncelikle telefonunuzu kapatın ve SIM kart tepsisini çıkartın.

  2. Telefonun alt tarafında bulunan Torx T2 vidalarını tornavida yardımıyla sökün. Ekran ve kasanın arasına sokmak için plastik bir açma aleti kullanın. Ekranı açma aletiyle dikkatlice oynatarak, ekranın bütün parçaları kasanın dışına çıkacak şekilde telefonu açın.
    • Telefonun alt tarafında bulunan Torx T2 vidalarını tornavida yardımıyla sökün.

    • Ekran ve kasanın arasına sokmak için plastik bir açma aleti kullanın. Ekranı açma aletiyle dikkatlice oynatarak, ekranın bütün parçaları kasanın dışına çıkacak şekilde telefonu açın.

    • Telefonu henüz tamamen açmayın. Parmak izi sensör kablosu hâlâ arka kapağa bağlıdır.

  3. Telefonu sağ tarafa doğru açın. Parmak izi sensör kablo bağlantısını kesmek için bir spudger(plastik kanırtma aparatı) kullanın.
    • Telefonu sağ tarafa doğru açın.

    • Parmak izi sensör kablo bağlantısını kesmek için bir spudger(plastik kanırtma aparatı) kullanın.

  4. İki kabloyu da pile tutturan plastik etiketi dikkatli bir şekilde soyun.
    • İki kabloyu da pile tutturan plastik etiketi dikkatli bir şekilde soyun.

  5. Su gösterge etiketini ve etiketin altındaki kablo kolunu yerine tutturan Phillips #00 vidayı ayırın.
    • Su gösterge etiketini ve etiketin altındaki kablo kolunu yerine tutturan Phillips #00 vidayı ayırın.

  6. Nintendo Switch Setleri

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits

    Nintendo Switch Setleri

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits
  7. Kablo kolunu ayırın.
    • Kablo kolunu ayırın.

  8. Bağlantı, pil ve ekran fleks kablosunun bağlantısını kesmek için plastik kanırtma aparatı kullanın. Bağlantı, pil ve ekran fleks kablosunun bağlantısını kesmek için plastik kanırtma aparatı kullanın. Bağlantı, pil ve ekran fleks kablosunun bağlantısını kesmek için plastik kanırtma aparatı kullanın.
    • Bağlantı, pil ve ekran fleks kablosunun bağlantısını kesmek için plastik kanırtma aparatı kullanın.

  9. Sabit bir kuvvet uygulayarak, pilin altında bulunan yapışkan şeridi düz bir açıyla çekerek soyun. Eğer yapışkan şerit koparsa, cımbızla şeridin ucundan tutup birkaç defa sağa sola döndürerek aynı şekilde çekmeye devam edin.
    • Sabit bir kuvvet uygulayarak, pilin altında bulunan yapışkan şeridi düz bir açıyla çekerek soyun.

    • Eğer yapışkan şerit koparsa, cımbızla şeridin ucundan tutup birkaç defa sağa sola döndürerek aynı şekilde çekmeye devam edin.

    • Eğer pil hâlâ tamamen ayrılmadıysa, bir adet açma penasını pilin altına sokup, yavaşça kanırtarak pili yapışkandan kurtarın.

    • Pili ayırın.

    • Telefonunuzu tekrar monte ederken, eski yapışkan yerine ya çift taraflı bant ya da önceden kesilmiş yapışkan şeritler kullanın.

    • Kesinlikle söküm esnasında zarar görmüş, bükülmüş bir pili tekrar takmayın.

  10. Anakartı tutan sekiz adet Phillips #00 vidayı sökün. Cımbız yardımıyla anten kablosunu çıkarın. Vidaları ayırdıktan sonra da anakartı ttan menteşeler olacaktır. Anakartı ayırırken zarar bu menteşeleri zarar vermemeye özem gösterin ancak çıkarma işlemini kolaylaştırmak için, hafifçe yana doğru bastırabilirsiniz.
    • Anakartı tutan sekiz adet Phillips #00 vidayı sökün.

    • Cımbız yardımıyla anten kablosunu çıkarın.

    • Vidaları ayırdıktan sonra da anakartı ttan menteşeler olacaktır. Anakartı ayırırken zarar bu menteşeleri zarar vermemeye özem gösterin ancak çıkarma işlemini kolaylaştırmak için, hafifçe yana doğru bastırabilirsiniz.

    • Anakartı ve tüm bileşenlerini dikkatli bir şekilde kaldırıp, telefondan tamamen ayırmak için bir spudger (plastik kanırtma aleti) kullanın.

  11. Yerleşik hoparlörü çıkarın. Metal konnektörleri eğip bükmemeye özen gösterin. Anten kablosunun bağlantısını kesip dikkatli bir şekilde ayırın.
    • Yerleşik hoparlörü çıkarın.

    • Metal konnektörleri eğip bükmemeye özen gösterin.

    • Anten kablosunun bağlantısını kesip dikkatli bir şekilde ayırın.

  12. Telefonunuzun altında bulunan beş adet Phillips #00  vidayı sökün. Anakart fleks kablonun bağlantısını kaplayan metal kalkanı ayırın. Anakart fleks kabloyu çıkarıp ayırmak için spudger kullanın.
    • Telefonunuzun altında bulunan beş adet Phillips #00 vidayı sökün.

    • Anakart fleks kablonun bağlantısını kaplayan metal kalkanı ayırın.

    • Anakart fleks kabloyu çıkarıp ayırmak için spudger kullanın.

  13. Hoparlör ve şarj portu fleks kablonun bağlantısını yardımcı karttan kesmek için spudger kullanın. Hoparlör ve şarj portu fleks kablonun bağlantısını yardımcı karttan kesmek için spudger kullanın.
    • Hoparlör ve şarj portu fleks kablonun bağlantısını yardımcı karttan kesmek için spudger kullanın.

  14. Yardımcı kartı dikkatli bir şekilde kaldırıp ayırmak için spudger kullanın. Yardımcı kartı tutan küçük menteşeleri kırmayın ancak, çıkarma işlemini kolaylaştırmak için hepsini hafifçe yana doğru bastırabilirsiniz. Yardımcı kartı dikkatli bir şekilde kaldırıp ayırmak için spudger kullanın. Yardımcı kartı tutan küçük menteşeleri kırmayın ancak, çıkarma işlemini kolaylaştırmak için hepsini hafifçe yana doğru bastırabilirsiniz.
    • Yardımcı kartı dikkatli bir şekilde kaldırıp ayırmak için spudger kullanın. Yardımcı kartı tutan küçük menteşeleri kırmayın ancak, çıkarma işlemini kolaylaştırmak için hepsini hafifçe yana doğru bastırabilirsiniz.

    • Şarj portu ve hoparlörü çıkarmak için spudger kullanın. Parçanın altında yapışkan olduğu için biraz yapış yapış oalbilir.

    • Yapışkanla tutturulmuş olan titreşim motorunu gevşetmek ve ayırmak için cımbız kullanın.

    • Hoparlörü ya da titreşim motorunu çıkarırken zorlanıyorsanız, iOpener kullanarak yapışkanı gevşetebilir ve yeniden deneyebilirsiniz.

    • Cihazınızı tekrar birleştirmeden önce, eski parçadan yeni parçaya transfer edilmesi gereken bir şey var mı diye kontrol edin.

    • Telefonunuzu tekrar birleştirirken, eski yapışkanı çift taraflı bant ya da önceden kesilmiş yapışkan şeritlerle değiştirin.

Sonuç

Cihazınızı tekrar birleştirmek için, bu tamilatları sondan başa doğru uygulayın. Tekrar birleştirmeden önce, eski parçadan yeni taktığınız parçaya transfer edilmesi gereken bir şey var mı diye kontrol edin.

11 farklı kişi bu kılavuzu tamamladı.

90%

Çeviriye Başlayın ›

Dominik Schnabelrauch

Üyelik tarihi: 23-11-2016

52.310 İtibar

250 adet Kılavuz yazıldı

Takım

iFixit iFixit üyesi

Community

107 Üyeler

10.234 adet Kılavuz yazıldı

4 Yorum

why take out the battery??

JPBrokenIT - Yanıt

Hi JPBrokenIT,

this is a guide for the full display assembly. This means you’ll exchange the display including the whole mid frame for a new one. If you’re going to leave the battery in its place. You need a new one for your spare part. If you don’t want to buy a new battery, you’ll need to transfer it from the old mid frame with display, to the new one. If you want to exchange the display without the mid frame, you need to follow this guide - Huawei Mate 9 Display Replacement

Dominik Schnabelrauch -

Hi guys, just a small Thing, but you missed to mention one additional screw which holds the Speaker unit on top of the “arm” to the left. Anyway, very good and helpful guide. Christian

Chris V - Yanıt

Hi Chris V,

thanks for mentioning. I made the correction.

Dominik Schnabelrauch -

Yorum Ekle

Son 24 Saat: 14

Son 7 gün: 81

Son 30 gün: 282

Her zaman: 7,681