Ana içeriğe geç

Fix Your Stuff

Right to Repair

Parts & Tools

Giriş

Eğer Huawei P9 Plus'ınızı şarj edemiyorsanız, eskimiş pili bu kılavuzu kullanarak değiştirebilirsiniz.

Telefonunuzu demonte etmeden önce, pil gücünü %25'in altına kadar düşürün. Pil yanlışlıkla delindiği takdirde alev alabilir ve/veya patlayabilir ancak bu olasılık, pil gücü belli bir seviyenin altındaysa daha düşüktür.

  1. Öncelikle telefonunuzu kapatın. SD kart ve SIM kart tepsisini çıkarın.
    • Öncelikle telefonunuzu kapatın.

    • SD kart ve SIM kart tepsisini çıkarın.

  2. USB C girişinin iki yanında da bulunan iki adet P2 Pentalobe vidayı çıkarın.
    • USB C girişinin iki yanında da bulunan iki adet P2 Pentalobe vidayı çıkarın.

  3. iSclack ya da vantuz kullanarak ekran parçasını arka kasadan ayırın. Parçaları henüz tamamen ayırmayın, zira parçalar hâlâ birbirlerine parmak izi sensör kablosuyla bağlıdırlar.
    • iSclack ya da vantuz kullanarak ekran parçasını arka kasadan ayırın.

    • Parçaları henüz tamamen ayırmayın, zira parçalar hâlâ birbirlerine parmak izi sensör kablosuyla bağlıdırlar.

  4. Arka kasayı ayırdıktan sonra, diğer yarıyı kenara doğru açarak fleks kablolarına erişimi sağlayın. Spudger (plastik kanırtma aparatı) yardımı ile, parmak izi sensör ve yan tuşların fleks bağlantılarını çıkarın. Arka kasayı ayırın.
    • Arka kasayı ayırdıktan sonra, diğer yarıyı kenara doğru açarak fleks kablolarına erişimi sağlayın.

    • Spudger (plastik kanırtma aparatı) yardımı ile, parmak izi sensör ve yan tuşların fleks bağlantılarını çıkarın.

    • Arka kasayı ayırın.

  5. Pilin üstünde sol tarafta bulunan vidanın üzerindeki etiketi çıkarın. Metal plakaları tutan üç adet Phillips #00 vidayı çıkarın.
    • Pilin üstünde sol tarafta bulunan vidanın üzerindeki etiketi çıkarın.

    • Metal plakaları tutan üç adet Phillips #00 vidayı çıkarın.

  6. İki metal plakada da küçük kancalar vardır. Cımbızla bu kancaları serbest bırakın ve plakaları yukarı doğru kaldırarak menteşelerinden çıkarın. İki metal plakada da küçük kancalar vardır. Cımbızla bu kancaları serbest bırakın ve plakaları yukarı doğru kaldırarak menteşelerinden çıkarın.
    • İki metal plakada da küçük kancalar vardır. Cımbızla bu kancaları serbest bırakın ve plakaları yukarı doğru kaldırarak menteşelerinden çıkarın.

  7. Ekran fleks kablosunu sökmek için spudger kullanın. Sonrasında anakart fleks ve pil fleks kablolarını sökün. Sonrasında anakart fleks ve pil fleks kablolarını sökün.
    • Ekran fleks kablosunu sökmek için spudger kullanın.

    • Sonrasında anakart fleks ve pil fleks kablolarını sökün.

  8. Düz bir açıyla çektiğiniz takdirde, yukarı ya da başka bir yöne çekerken kopma ihtimali yüksek olan pilin üzerinde bulunan yapışkan şeritler daha temiz bir şekilde çıkarlar. Parmaklarınızla tutmayı kolaylaştırmak için siyah ucu cımbız yardımıyla açın.
    • Düz bir açıyla çektiğiniz takdirde, yukarı ya da başka bir yöne çekerken kopma ihtimali yüksek olan pilin üzerinde bulunan yapışkan şeritler daha temiz bir şekilde çıkarlar.

    • Parmaklarınızla tutmayı kolaylaştırmak için siyah ucu cımbız yardımıyla açın.

    • İlk yapışkan şeridi yavaş ve sürekli bir hareketle çekin.

    • Ani veya gevşek hareketler şeridin toplanmasına ve kopmasına sebep olur.

  9. Diğer yapışkan şeridin de ucunu cımbızla gevşeterek dışarıya doğru çekin. Gerekirse tekrar iOpener kullanarak yapışkanı hafifçe yumuşatabilirsiniz. Diğer yapışkan şeridin de ucunu cımbızla gevşeterek dışarıya doğru çekin. Gerekirse tekrar iOpener kullanarak yapışkanı hafifçe yumuşatabilirsiniz.
    • Diğer yapışkan şeridin de ucunu cımbızla gevşeterek dışarıya doğru çekin. Gerekirse tekrar iOpener kullanarak yapışkanı hafifçe yumuşatabilirsiniz.

    • Pilin altına sokmak için bir adet spudger kullanın.

    • Yapışkan şeritleri dışarı çıkarabilirseniz pili de kolayca çıkarabilirsiniz. Aksi takdirde, kalan yapışkanları gevşetmek için iOpener'ı kullanın. Pilin altında zarar görebilecek herhangi bir kablo yoktur.

    • Pili çıkarın.

    • Telefonunuzu tekrar birleştirirken, çift taraflı bant ya da önceden kesilmiş yapışkan şeritlerden kullanın.

Sonuç

Cihazınızı tekrar birleştirmek için, bu tamilatları sondan başa doğru uygulayın ve tekrar birleştirme işlemi esnasında, gerektiğinde yeni yapışkan şeritler kullanın.

7 farklı kişi bu kılavuzu tamamladı.

100%

Çeviriye Başlayın ›

Dominik Schnabelrauch

Üyelik tarihi: 23-11-2016

49.691 İtibar

240 adet Kılavuz yazıldı

Takım

iFixit iFixit üyesi

Community

108 Üyeler

9.883 adet Kılavuz yazıldı

Bir Yorum

Great tutorial, thanks alot!

Lior Nissim - Yanıt

Yorum Ekle

Son 24 Saat: 14

Son 7 gün: 90

Son 30 gün: 407

Her zaman: 9,811