Ana içeriğe geç

Giriş

Samsung Galaxy S8'inizin tükenmiş pilini değiştirmek için bu kılavuzu kullanın.

Bu kılavuz, arka cam kapağın çıkartılmasını içerir. Telefonun arka kapağını tekrar monte etmek için yeni yapışkana ihtiyacınız olacak.

Telefonunuzu demonte etmeden önce pilin %25’in altında olacak şekilde deşarj edin. Şarjı dolu olan piller, kazara darbe aldığında alev alabilir ve/veya patlayabilir, ancak bu ihtimal deşarj olmuzsa çok daha düşüktür.

Eğer piliniz şiştiyse, telefonu ısıtmayın. Gerekirse, yapıştırıcıyı zayıflatmak için arka kapağın kenarlarına izopropil alkol (% 90 +) enjekte etmek için bir damlalık veya şırınga kullanabilirsiniz. Şişmiş piller çok tehlikeli olabilir, bu yüzden koruyucu gözlük takın ve dikkatli hareket edin ya da nasıl devam edeceğinizden emin değilseniz, ürünü bir uzmana götürün.

  1. İşleme başlamadan  önce mikrodalganızı temizlenmenizi tavsiye ederiz. Aksi takdirde, yüzeydeki  yağlı maddeler iOpener'a yapışabilir. iOpener'ı mikrodalga fırının ortasına yerleştirin.
    • İşleme başlamadan önce mikrodalganızı temizlenmenizi tavsiye ederiz. Aksi takdirde, yüzeydeki yağlı maddeler iOpener'a yapışabilir.

    • iOpener'ı mikrodalga fırının ortasına yerleştirin.

    • Döner tablalı mikrodalga fırınlar için: Tablanın sorunsuz bir şekilde döndüğünden emin olun. Aksi takdirde, iOpener'ınız takılıp fazla ısınabilir ve yanabilir.

  2. iOpener'ı otuz saniye boyunca ısıtın.
    • iOpener'ı otuz saniye boyunca ısıtın.

    • Tamir süresince iOpener ısınacağı için, tek seferde otuz saniye olmak üzere yeniden ısıtın.

    • Tamir süresince iOpener'ı fazla ısıtmamaya dikkat edin; fazla ısıtma iOpener'ın patlamasına sebep olabilir.

    • iOpener'ın kabarık bir görüntüsü varsa, kesinlikle dokunmayın.

    • iOpener'ın orta kısmı hala dokunulamayacak kadar sıcaksa, tekrar ısıtmadan önce biraz daha kullanabilirsiniz. Doğru bir şekilde ısıtılmış iOpener, yaklaşık 10 dakika kadar sıcak kalacaktır.

  3. iOpener'ı sıcak olan ortasından değil, herhangi iki ucun birinden tutarak mikrodalga fırından çıkartın.
    • iOpener'ı sıcak olan ortasından değil, herhangi iki ucun birinden tutarak mikrodalga fırından çıkartın.

    • iOpener fırından çıktığında epey sıcak olacaktır, dikkat edin. Gerekli ise, fırın eldiveni kullanabilirsiniz.

  4. Telefonunuzu açmak, su geçirmez contalarını riske atacaktır. Devam etmeden önce yedek yapıştırıcı bulundurun veya telefonunuzu yapıştırıcıyı değiştirmeden yeniden monte ederseniz sıvı temasından uzak tutmaya dikkat edin.
    • Telefonunuzu açmak, su geçirmez contalarını riske atacaktır. Devam etmeden önce yedek yapıştırıcı bulundurun veya telefonunuzu yapıştırıcıyı değiştirmeden yeniden monte ederseniz sıvı temasından uzak tutmaya dikkat edin.

    • Isıtılmış iOpener'ı, S8'in üstüne uzunlamasına uygulayın yaklaşık iki dakika uygulayın.

    • Telefonu yeterince ısıtmak için iOpener'ı tekrar ısıtmanız ve uygulamanız gerekebilir. Aşırı ısınmayı önlemek için iOpener talimatlarını takip edin.

    • iOpener yerine, bir saç kurutma makinesi, ısı tabancası veya sıcak plaka da kullanılabilir, ancak telefonu aşırı ısıtmamaya dikkat edin - hem OLED ekran hem de dahili pil ısı hasarına karşı hassastır.

    • Yapışkanın yumuşamasını beklerken, bir sonraki adımı okumaya geçin ve nereden kanırtmanız gerektiğine dair fikir edinin.

  5. Bu adımda, cam panelin çevresindeki yapışkanı kesiyor olacaksınız. Arka kapaktaki yapışkan, birinci resimde görüldüğü gibi yayılmıştır.
    • Bu adımda, cam panelin çevresindeki yapışkanı kesiyor olacaksınız.

    • Arka kapaktaki yapışkan, birinci resimde görüldüğü gibi yayılmıştır.

    • Kanırtmak için takip edeceğiniz yolun dışarıdan görüntüsü şöyledir:

    • Kalın tabaka yapışkanın kullanıldığı alan

    • İnce tabaka yapışkanın kullanıldığı alan

    • Parmak izi sensörünü korumak için bu bölgeyi kanırtmaktan kaçının.

  6. Arka panel dokunulabilecek kadar ısındığında, telefonun kavizli kenarına denk gelmeyecek şekilde ısınmış bölgeye vantuz uygulayın. Vantuz, cam yüzeyin kavizli kenarını kuvvetli bir şekilde tutmayacaktır.
    • Arka panel dokunulabilecek kadar ısındığında, telefonun kavizli kenarına denk gelmeyecek şekilde ısınmış bölgeye vantuz uygulayın.

    • Vantuz, cam yüzeyin kavizli kenarını kuvvetli bir şekilde tutmayacaktır.

    • Eğer telefonun arka kapağı çatlaksa, vantuz yüzeye yapışmayacaktır. Kapağı güçlü bant ile kaldırmayı deneyin ya da vantuzu yapıştırıp sabitleyin ve uygulamayı devam ettirin.

    • Vantuzu kaldırın ve arka camın altına kancalı Spudger veya açma penası sokun.

    • Kavisli cam nedeniyle, vantuzu telefonun düzlemine paralel olarak yerleştirmek yerine, yukarı itiyor olacaksınız.

  7. Penayı sıkıca cama yerleştirdikten sonra, yapıştırıcıyı yumuşatmak için iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.
    • Penayı sıkıca cama yerleştirdikten sonra, yapıştırıcıyı yumuşatmak için iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.

  8. iPhone X Fix Kits

    Warranty up? No worries, we’ve got the fix.

    Hemen Alışveriş Yapın

    iPhone X Fix Kits

    Hemen Alışveriş Yapın
  9. Açma penasını veya kancalı Spudger'ın bıcak kısmını telefonun yan tarafındaki açıklıktan aşağıya doğru kaydırın, yapışkanı ayırın. Yavaşça hareket edin, böylece uç birleşme noktasından kaymaz. Kaydırma işlemi zorlaşırsa, iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.
    • Açma penasını veya kancalı Spudger'ın bıcak kısmını telefonun yan tarafındaki açıklıktan aşağıya doğru kaydırın, yapışkanı ayırın.

    • Yavaşça hareket edin, böylece uç birleşme noktasından kaymaz. Kaydırma işlemi zorlaşırsa, iOpener'ı tekrar ısıtın ve yeniden uygulayın.

  10. Telefonun diğer üç tarafı için de önceki ısıtma ve ayırma prosedürünü tekrarlayın. Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin. Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin.
    • Telefonun diğer üç tarafı için de önceki ısıtma ve ayırma prosedürünü tekrarlayın.

    • Yapışkanın tekrar kapanmasını önlemek için telefonun her bir yanında açma penasını takılı bırakarak devam edin.

  11. Parmak izi sensörü kablosu, telefonu ana kameranın yakınındaki arka camına bağlar. Bu kablo çok kısadır ve arka cam çıkarıldığında bağlantısı kesilmelidir. Camı kaldırırken, mavi konektörlü turuncu kablonun bağlantısının kesildiğinden emin olun.
    • Parmak izi sensörü kablosu, telefonu ana kameranın yakınındaki arka camına bağlar. Bu kablo çok kısadır ve arka cam çıkarıldığında bağlantısı kesilmelidir.

    • Camı kaldırırken, mavi konektörlü turuncu kablonun bağlantısının kesildiğinden emin olun.

    • Kalan yapıştırıcıyı sıyırmak için açma penasını kullanın ve telefonu hafifçe açın.

    • Parmak izi sensörü kablosu takılmışsa veya gergin duruyorsa telefonu daha fazla açmayın. Devam etmeden önce konektörü bir Spudger'ın ucu ile ayırın.

    • Yeniden monte ederken, parmak izi sensör kablosunu tekrar takmak için, önce kablo konektörü kendi yuvasının üzerinden mükemmel bir şekilde hizalanacak açıda arka kapağı açın. Ardından, konektörü yavaşça aşağı doğru bastırarak yerine oturtmak için Spudger'ın düz ucunu kullanın.

    • Camı, telefondan ayırın.

    • Arka kapağı tekrar monte etmek için:

    • İlk olarak, telefonun arka kapağı ve kasasından arta kalan yapıştırıcıyı çıkarmak için cımbız kullanın.

    • Daha sonra, yüksek konsantrasyonlu izopropil alkol (en az% 90) ve hav bırakmayan bir bezle yapışma bölgelerini temizleyin. Sadece bir yönde temizleyin, bezi ileri ve geri hareket ettirmeyin. Bu, yeni yapıştırıcı için yüzeyin hazırlanmasına yardımcı olacaktır.

    • Telefonunuza yapıştırıyıcı uygulayıp kasasını kapatmadan önce, tamirinizi test etmek için telefonu açın.

    • Yedek yapıştırıcı, arka kapağın çerçevesiyle tam eşleşecek şekilde önceden kesilmiş bir tabaka halinde gelir. Bu mümkün değilse, Tesa 61395 gibi kuvvetli bir çift taraflı bant kullanabilirsiniz. Ancak bu uygulamanın, sıvı girişine izin verecek boşlukların oluşmasına neden olabileceğini unutmayın.

    • Arka kapağı yerleştirdikten sonra, telefonun birkaç ağır kitabın altında koyarak, yapışkanın iyice tutmasına yardımcı olmak için birkaç dakika boyunca güçlü ve sabit bir basınç uygulayın.

    • Dilerseniz, arka kapağı yapışkanı yenilemeden yerine yerleştirebilirsiniz. Büyük ebatlı yapışkan artıklarını temizleyerek kapağın yerine düzgün oturmasını sağlayın. Kapağı yerleştirdikten sonra ısı uygulayın ve baskı uygulayarak sabitleyin. Suya dayanıklı olmayacakır ama yapışkanı, kapağı tutmak için yeterince kuvvetli olacaktır.

  12. Oniki adet 3,5 mm Philips vidaları çıkartın.
    • Oniki adet 3,5 mm Philips vidaları çıkartın.

  13. NFC antenini ve şarj bobini aksamını çıkartın. NFC antenini ve şarj bobini aksamını çıkartın.
    • NFC antenini ve şarj bobini aksamını çıkartın.

  14. Üç adet 3,7 mm Phillips #000 vidayı sökün.
    • Üç adet 3,7 mm Phillips #000 vidayı sökün.

  15. Hoparlör aksamını çıkartın.
    • Hoparlör aksamını çıkartın.

  16. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak pil konektörünün bağlantısını kesin. Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak pil konektörünün bağlantısını kesin.
    • Spudger'ın düz yüzeyini kullanarak pil konektörünün bağlantısını kesin.

  17. iOpener'ı hazırlayın ve pilin üzerine iki dakika boyunca direkt uygulayın. Gerekirse tekrar ısıtıp, yeniden uygulayın.
    • iOpener'ı hazırlayın ve pilin üzerine iki dakika boyunca direkt uygulayın. Gerekirse tekrar ısıtıp, yeniden uygulayın.

    • Alternatif olarak, pilin her bir köşesine bir miktar izopropil alkol uygulayın ve yapıştırıcının zayıflamasına yardımcı olmak için birkaç dakika boyunca nüfuz etmesine izin verin.

  18. Pilin alt bölümünden kanırtmak için bir açma penası kullanın. Yardımcı kartın ve anten kablolarının üzerinden direk kasayı kanırtıyor olacaksınız. O yüzden dikkatli çalışın ve diğer komponentlere zarar vermekten kaçının.
    • Pilin alt bölümünden kanırtmak için bir açma penası kullanın.

    • Yardımcı kartın ve anten kablolarının üzerinden direk kasayı kanırtıyor olacaksınız. O yüzden dikkatli çalışın ve diğer komponentlere zarar vermekten kaçının.

    • Yapışkanı yumuşatmak için iOpener'ı tekrar ısıtıp uygulamanız gerekebilir. Yapışkan sağlamdır ve pena ile pili çıkartmak için birkaç kere denemeniz gerekebilir.

    • Uygulama sırasında pili deforme etmemeye çalışın. Yumuşak yüzeyli lityum iyon piller, tehlikeli kimyasallar sızdırabilir, alev alabilir, hatta hasar görürse patlayabilir. Aşırı güç kullanmayın ya da pili metal aletler ile kanırtmayın.

  19. Açma penasını, kalan yapışkanı sökmek için pilin çevresinde kaydırın. Pili yuvasından kaldırın. Çıkarttığınız pili tekrar kullanmayın, tekrar kullanmanın güvenlik tehlikesi mevcuttur. Eski pili yenisi ile değiştirin.
    • Açma penasını, kalan yapışkanı sökmek için pilin çevresinde kaydırın.

    • Pili yuvasından kaldırın.

    • Çıkarttığınız pili tekrar kullanmayın, tekrar kullanmanın güvenlik tehlikesi mevcuttur. Eski pili yenisi ile değiştirin.

    • Yeni pil takmak:

    • Kalan yapıştırıcıyı telefondan çıkartın ve yapışkan alanı izopropil alkol ve hav bırakmayan bir bezle temizleyin.

    • Yeni pili, önceden kesilmiş yapışkan veya çift taraflı bant ile sabitleyin. Doğru yerleştirme için, yeni yapışkanı doğrudan pile değil, telefona uygulayın. Yapıştırıcı, pil yuvasının çevresini çevrelemeli, ancak ortadaki dikdörtgen çıkıntıda olmamalıdır (bu, aslında ekranın arka kısmıdır).

    • Pilin üstüne 5-10 saniye boyunca sıkıca bastırın.

Sonuç

Cihazınızı tekrar monte etmek için, arka cama yapıştırıcı sürün ve bu talimatları ters sırayla uygulayın.

55 farklı kişi bu kılavuzu tamamladı.

66%

Çeviriye Başlayın ›

Adam O'Camb

Üyelik tarihi: 11-04-2015

60.062 İtibar

153 adet Kılavuz yazıldı

Takım

iFixit iFixit üyesi

Community

99 Üyeler

9.205 adet Kılavuz yazıldı

14 Yorum

Who are these geniuses that engineer a cell phone that requires complicated surgery in order to replace a faulty or dead battery? Really? And this POS costs the yuppified zombies how much?

Joseph Kennedy - Yanıt

Mate, check a term “planned obsolescence” on wikipedia. Even if 1/50 of people won't replace a battery but buy a new Samsung, it is a 1 extra cellphone sold. It was designed on purpose hard to remove.

Slavomir -

What type of adhesive do you use to stick the phone back

Good Survey - Yanıt

Hi! In our store you’ll find a rear cover adhesive strip for the S8. In the event that that’s sold out, we recommend using Tesa Tape—the 2 mm width should work well for this repair.

Adam O'Camb -

How complicated compared to my old S4 … what a joke

mofla39 - Yanıt

Yorum Ekle

Son 24 Saat: 94

Son 7 Gün: 909

Son 30 Gün: 5,602

Her zaman: 176,120