Ana içeriğe geç

Eşyalarını Tamir Et

Onarma Hakkı

Mağaza

Giriş

Bu kılavuzu, Huawei P9 akıllı telefonunuzun çerçeveli ekran düzeneğini değiştirmek için kullanın.

Telefonunuzun sökümüne başlamadan önce pil gücünü %25'in altına düşürün. Yanlışlıkla delindiği takdirde pil alev alabilir ve/ya patlayabilir ancak, pilin şarjı az olduğunda bunun olasılığı daha düşüktür.

  1. Öncelikli telefonunuzu kapatın ve SIM kart tepsisini çıkarın. Cihazın altında, USB C girişinin yanında bulunan iki adet Pentalobe P2 vidayı çıkarın. Ekranınız çatlamış ise gözlerinizi kırık cam parçalarından korumak ve telefonu açarken sağlam bir şekilde tutabilmek için, bant kullanabilirsiniz.
    • Öncelikli telefonunuzu kapatın ve SIM kart tepsisini çıkarın.

    • Cihazın altında, USB C girişinin yanında bulunan iki adet Pentalobe P2 vidayı çıkarın.

    • Ekranınız çatlamış ise gözlerinizi kırık cam parçalarından korumak ve telefonu açarken sağlam bir şekilde tutabilmek için, bant kullanabilirsiniz.

  2. Ekran parçasını arka panelden ayırmak için, iSclack ya da vantuz kullanın. Arka paneli henüz tamamen ayırmaya çalışmayın; hâlâ bir adet kablo ona bağlıdır! Bu kablo, parmak izi sensöründen ekran parçasına doğru geçer.
    • Ekran parçasını arka panelden ayırmak için, iSclack ya da vantuz kullanın.

    • Arka paneli henüz tamamen ayırmaya çalışmayın; hâlâ bir adet kablo ona bağlıdır! Bu kablo, parmak izi sensöründen ekran parçasına doğru geçer.

  3. Spudger (plastik kanırtma aparatı) kullanarak parmak izi sensörünün bağlantısını kesin. Spudger (plastik kanırtma aparatı) kullanarak parmak izi sensörünün bağlantısını kesin.
    • Spudger (plastik kanırtma aparatı) kullanarak parmak izi sensörünün bağlantısını kesin.

  4. Anten kablosunu çıkarın. Vidanın üstündeki etiketi çıkarın. Vidanın üstündeki etiketi çıkarın.
    • Anten kablosunu çıkarın.

    • Vidanın üstündeki etiketi çıkarın.

  5. Metal plakayı tutan iki adet Phillips #00 vidayı çıkarın. Pil konnektörünü kaplayan plakanın her iki tarafında da iki minik kanca vardır. Cımbız yardımıyla bu kancaları ayırın ve plakayı dikkatli bir şekilde yukarıya doğru kaldırarak menteşelerinden kurtarın. Pil konnektörünü kaplayan plakanın her iki tarafında da iki minik kanca vardır. Cımbız yardımıyla bu kancaları ayırın ve plakayı dikkatli bir şekilde yukarıya doğru kaldırarak menteşelerinden kurtarın.
    • Metal plakayı tutan iki adet Phillips #00 vidayı çıkarın.

    • Pil konnektörünü kaplayan plakanın her iki tarafında da iki minik kanca vardır. Cımbız yardımıyla bu kancaları ayırın ve plakayı dikkatli bir şekilde yukarıya doğru kaldırarak menteşelerinden kurtarın.

  6. Şimdi pil konnektörünü çıkarıp kenara doğru eğebilirsiniz. Şimdi pil konnektörünü çıkarıp kenara doğru eğebilirsiniz.
    • Şimdi pil konnektörünü çıkarıp kenara doğru eğebilirsiniz.

  7. TÜM SEKMELERİ AÇ

    Mac için RAM Yükseltme Kit'leri

    Kit Satın Al

    Tüm Sekmeler İçin Yeterli RAM

    Kit Satın Al
  8. İyi bir şekilde tutabilmek için, yapışkan çekme  kayışlarının uçlarını serbest bırakın. İyi bir şekilde tutabilmek için, yapışkan çekme  kayışlarının uçlarını serbest bırakın.
    • İyi bir şekilde tutabilmek için, yapışkan çekme kayışlarının uçlarını serbest bırakın.

    • Pil, üç parçalık bir yapışkanla, ortasında bir adet çıkarılabilir çekme kayışı ile ve SIM kart tepsisi üzerine sabitlidir. Düğme tarafındaki üçüncü yapışkan parçanın ise çekme kayışı yoktur.

    • Pili azat etmek için çekme kayışlarını yavaş ve sürekli bir kuvvetle çekin.

    • Çekme kayışları koparsa, iOpener ile yapışkanları ısıtıp yumuşattıktan sonra spudger (plastik kanırtma aleti) kullanarak pili çıkarabilirsiniz.

    • Pil tam altından geçen iki kablo vardır. Spudger ile kanırtma işlemi esnasında bu kablolara zarar vermemeye dikkat edin! Nerede olduklarını son fotoğrafta görebilirsiniz.

    • Pili yavaşça düğme tarafına doğru kaldırın ve yapışkanın kalan gizli parçasından kurtarın.

    • Telefonunuzu tekrar birleştirirken, eski yapışkanı çift taraflı bant ya da önceden kesilmiş yapışkan şeritlerle değiştirin.

  9. Beş adet Phillips #00 vidayı sökün.
    • Beş adet Phillips #00 vidayı sökün.

  10. Anakart fleks kablo ile beraber, ses ve başlatma düğme kablosunun da bağlantısını kesin. LCD ekran fleks kabloyu çıkarın. LCD ekran fleks kabloyu çıkarın.
    • Anakart fleks kablo ile beraber, ses ve başlatma düğme kablosunun da bağlantısını kesin.

    • LCD ekran fleks kabloyu çıkarın.

  11. Anakart düzeneğini ayırın. Yerleşik hoparlörü ayırın (altındaki yapışkana dikkat edin).
    • Anakart düzeneğini ayırın.

    • Yerleşik hoparlörü ayırın (altındaki yapışkana dikkat edin).

  12. Yakınlık sensör modülünü kolundan ayırın. Eğer yeni ekran ünitesinde yakınlık sensörünün kauçuk contası yoksa, eskisinden transfer etmeniz gerekecek.
    • Yakınlık sensör modülünü kolundan ayırın.

    • Eğer yeni ekran ünitesinde yakınlık sensörünün kauçuk contası yoksa, eskisinden transfer etmeniz gerekecek.

    • Anakart fleks kabloyu dikkatli bir şekilde soyun.

  13. Yardımcı karttan üç adet Phillips #00 vidayı sökün. Metal kolu dikkatli bir şekilde ayırın. Kulaklık ucu kola yapışabilir. Anakart fleks kablo bağlantısını ayırarak kenara koyun.
    • Yardımcı karttan üç adet Phillips #00 vidayı sökün.

    • Metal kolu dikkatli bir şekilde ayırın. Kulaklık ucu kola yapışabilir.

    • Anakart fleks kablo bağlantısını ayırarak kenara koyun.

  14. Kulaklık girişi fleks bağlantısının bağlantısını kesin. Anten kablosunu çıkarın.
    • Kulaklık girişi fleks bağlantısının bağlantısını kesin.

    • Anten kablosunu çıkarın.

  15. Hoparlör bağlantısını çıkarın. Yardımcı kartı ayırın. Hoparlörü, ekran düzeneğine bağlayan yapışkandan kurtarmak için kaldırın.
    • Hoparlör bağlantısını çıkarın.

    • Yardımcı kartı ayırın.

    • Hoparlörü, ekran düzeneğine bağlayan yapışkandan kurtarmak için kaldırın.

  16. Kulaklık girişini yerinden çıkarın. Titreşim motorunu, ekran düzeneğinde yapıştırıldığı yerden kaldırın. Hassas kontak kablosunu, çerçeveye tutturan yapışkanından dikkatlice ayırın.
    • Kulaklık girişini yerinden çıkarın.

    • Titreşim motorunu, ekran düzeneğinde yapıştırıldığı yerden kaldırın.

    • Hassas kontak kablosunu, çerçeveye tutturan yapışkanından dikkatlice ayırın.

  17. Her iki tarafta bulunan anten kablosu ile ses ve başlatma düğmesi kablosunu ayırın. Yeni parçayı dikkatlice inceleyin; eski parçadan transfer edilmesi gereken parçalar olabilir. Anakartın arkasında ısı dağıtımı için olan termal padler (pembe, kauçuk gibi kütleler) vardır. Bu termal padler bozulmuş, çok kurumuş ya da eski ekran düzeneğine yapışmış ise, yeni takacağınız ekran düzeğine ya da anakarta yeni termal padler takmanız gerekebilir.
    • Her iki tarafta bulunan anten kablosu ile ses ve başlatma düğmesi kablosunu ayırın.

    • Yeni parçayı dikkatlice inceleyin; eski parçadan transfer edilmesi gereken parçalar olabilir.

    • Anakartın arkasında ısı dağıtımı için olan termal padler (pembe, kauçuk gibi kütleler) vardır. Bu termal padler bozulmuş, çok kurumuş ya da eski ekran düzeneğine yapışmış ise, yeni takacağınız ekran düzeğine ya da anakarta yeni termal padler takmanız gerekebilir.

Sonuç

Cihazınızı tekrar birleştirmek için, bu tamilatları sondan başa doğru uygulayın.

15 farklı kişi bu kılavuzu tamamladı.

100%

Çeviriye Başlayın ›

Dominik Schnabelrauch

Üyelik tarihi: 23-11-2016

69.010 İtibar

312 adet Kılavuz yazıldı

Takım

iFixit iFixit üyesi

Community

129 Üyeler

12.469 adet Kılavuz yazıldı

Bir Yorum

thank you ifixit

safi alsafi - Yanıt

Yorum Ekle

Son 24 Saat: 1

Son 7 gün: 10

Son 30 gün: 89

Her zaman: 6,731