Ana içeriğe geç

Giriş

Bu kılavuzu kullanarak ön kamerayı, sensör kablosunu, mikrofonu ve diğer sensörleri değiştirebilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken şey, bu kılavuzda yerleşik hoparlörün çıkarılmış olduğudur—tekrar montaj esnasında yeni taktığınız kablo düzeneğine, çıkarıp sakladığınız yerleşik hoparlörü transfer ettiğinizden emin olun.

Bu kılavuzu aynı zamanda aşağıdaki parçaları değiştirmek için de kullanabilirsiniz:

  1. Söküme başlamadan önce iPhone'unuzu kapatın.
    • Söküme başlamadan önce iPhone'unuzu kapatın.

    • Lightning konnektörün yanındaki iki adet 3.6 mm'lik Pentalobe vidayı çıkartın.

  2. Takip eden üç adım, iSclack kullanımını gösterir. iSclack, iPhone 6'yı güvenli bir şekilde açmak için kullanılan harika bir alettir ve birden fazla tamir yapacak herkese tavsiye ederiz. iSclack kullanmıyorsanız Adım 5'e atlayın.
    • Takip eden üç adım, iSclack kullanımını gösterir. iSclack, iPhone 6'yı güvenli bir şekilde açmak için kullanılan harika bir alettir ve birden fazla tamir yapacak herkese tavsiye ederiz. iSclack kullanmıyorsanız Adım 5'e atlayın.

    • Eğer iSclack'in üzerindeki plastik derinlik ölçer, iSclack'in merkezine bitişik ise, çıkarın—iPhone 6 gibi büyük telefonlarda kullanılmasına gerek yoktur.

    • Vakumlu ağızları aralamak için iSclack'in sapını kapatın.

  3. iPhone'unuzun altını vakumlu ağızların arasına yerleştirin. iSclack'in üstteki vakumlu ağzını, ana sayfa düğmesini kapatmayacak ancak ana sayfa düğmesinin hemen yukarsına yerleşecek şekilde ekranın üzerine getirin.
    • iPhone'unuzun altını vakumlu ağızların arasına yerleştirin.

    • iSclack'in üstteki vakumlu ağzını, ana sayfa düğmesini kapatmayacak ancak ana sayfa düğmesinin hemen yukarsına yerleşecek şekilde ekranın üzerine getirin.

    • iSclack'in ağzını kapatmak için sapı açın. Vakumlu ağızları ortalayarak yerleştirip, telefonun ön ve arkasına doğru sıkıca bastırın.

  4. iPhone'unuzu sağlam bir şekilde tutun ve iSclack'in vakumlu ağızlarını ayırmak için sapı kapatın; bu işlem, ön paneli arka kasadan ayırır. iSclack, iPhone'unuzun  ekran kablolarına zarar vermeden, parçaları güvenli bir şekilde ayıracak şekilde tasarlanmıştır.
    • iPhone'unuzu sağlam bir şekilde tutun ve iSclack'in vakumlu ağızlarını ayırmak için sapı kapatın; bu işlem, ön paneli arka kasadan ayırır.

    • iSclack, iPhone'unuzun ekran kablolarına zarar vermeden, parçaları güvenli bir şekilde ayıracak şekilde tasarlanmıştır.

    • Vakumlu ağızları iPhone'unuzdan sıyırın.

    • Takip eden üç adımı atlayarak, Adım 8'den devam edin.

  5. iSclack'iniz yoksa, ön paneli kaldırmak için bir adet vakumlu ağız kullanın:
    • iSclack'iniz yoksa, ön paneli kaldırmak için bir adet vakumlu ağız kullanın:

    • Vakumlu ağzı, ana sayfa düğmesinin hemen üstünden ekranın üzerine doğru bastırın.

    • Ağzın ekrana sıkıca yapışması için, ağzı güvenli bir şekilde bastırdığınızdan emin olun.

  6. Bir elinizle iPhone'u aşağıda tutarken, vakumlu ağzı havaya doğru kaldırarak ön panel düzeneğini arka kasadan hafifçe ayırın.
    • Bir elinizle iPhone'u aşağıda tutarken, vakumlu ağzı havaya doğru kaldırarak ön panel düzeneğini arka kasadan hafifçe ayırın.

    • Acele etmeden, sağlam ve sürekli bir kuvvet uygulayın. Bu ekran düzeneği diğer cihazlara oranla daha sıkı olacak şekilde tasarlanmıştır.

    • Vakumlu ağızla ekran düzeneğini yukarı doğru çekerken, plastik bir açma aletiyle arka kasayı ekran düzeneğinden nazikçe ayırın.

    • Ön panel düzeneğini arka kasaya bağlayan çeşitli kelepçeler vardır. Bu sebeple, ön panel düzeneğini ayırmak için hem vakumlu ağzı hem de plastik açma aletini beraber kullanmanız gerekebilir.

  7. Plastik yumruyu çekerek, vakumlu ağızda kilitli havayı serbest bırakın. Vakumlu ağzı ekran düzeneğinden ayırın.
    • Plastik yumruyu çekerek, vakumlu ağızda kilitli havayı serbest bırakın.

    • Vakumlu ağzı ekran düzeneğinden ayırın.

  8. iPhone'u, cihazın ön panelini ana sayfa düğmesinin bulunduğu kısmından tutarak ve telefonun üst tarafını da destek olarak kullanarak, arka kasadan ayırın. Ön panelin üst tarafındaki bazı kelepçeler kısmi destek oluştururlar. Tekrar montaj için kelepçeleri, arka kasanın üst köşesinin hemen altında bir araya getirin. Ardından paneli, üst köşeleri arka kasanın köşeleriyle hizaya gelinceye kadar kaydırın.
    • iPhone'u, cihazın ön panelini ana sayfa düğmesinin bulunduğu kısmından tutarak ve telefonun üst tarafını da destek olarak kullanarak, arka kasadan ayırın.

    • Ön panelin üst tarafındaki bazı kelepçeler kısmi destek oluştururlar.

    • Tekrar montaj için kelepçeleri, arka kasanın üst köşesinin hemen altında bir araya getirin. Ardından paneli, üst köşeleri arka kasanın köşeleriyle hizaya gelinceye kadar kaydırın.

  9. Ön paneli, arka kasaya 90 derecelik bir açı çizecek şekilde yavaşça kaldırarak, üzerinde çalışırken durması için bir şeye yaslayın. Bir şey bulamazsanız, bu işlem için açılmamış teneke kutu içecek gayet kullanışlıdır. Çalışırken ekranın sağlam bir şekilde yerinde durması için, lastik bir bant kullanın. Bu bant aynı zamanda ekran kablolarına uygulanabilecek lüzumsuz gerginliği de önleyecektir.
    • Ön paneli, arka kasaya 90 derecelik bir açı çizecek şekilde yavaşça kaldırarak, üzerinde çalışırken durması için bir şeye yaslayın.

    • Bir şey bulamazsanız, bu işlem için açılmamış teneke kutu içecek gayet kullanışlıdır.

    • Çalışırken ekranın sağlam bir şekilde yerinde durması için, lastik bir bant kullanın. Bu bant aynı zamanda ekran kablolarına uygulanabilecek lüzumsuz gerginliği de önleyecektir.

  10. MacBook Pil Tamir Setleri

    Başlangıç $69.99

    Buy Now

    MacBook Pil Tamir Setleri

    Başlangıç $69.99

    Buy Now
  11. Pil konnektör kolundan aşağıdaki Phillips vidaları ayırın:
    • Pil konnektör kolundan aşağıdaki Phillips vidaları ayırın:

    • Bir adet 2.2 mm vida

    • Bir adet 3.2 mm vida

  12. Metal pil konnektör kolunu iPhone'dan ayırın.
    • Metal pil konnektör kolunu iPhone'dan ayırın.

  13. Pil konnektörünü, anakart üstündeki soketinden ayırıp kaldırmak için plastik bir açma aleti kullanın.
    • Pil konnektörünü, anakart üstündeki soketinden ayırıp kaldırmak için plastik bir açma aleti kullanın.

    • Sadece pil konnektörünü kaldırmaya ve kesinlikle anakart üzerindeki soketi zorlamamaya özen gösterin. Eğer anakarttaki soketi zorlarsanız, konnektörü tamamen bozabilirsiniz.

  14. Ön panel düzeneği kablo kolunu tutturan aşağıdaki Phillips vidaları sökün:
    • Ön panel düzeneği kablo kolunu tutturan aşağıdaki Phillips vidaları sökün:

    • Üç adet 1.2 mm vida

    • Bir adet 1.7 mm vida

    • Bir adet 3.1 mm vida

    • Tekrar montaj esnasında bu vidaların yanlış yerlere monte edilmesi, iPhone'unuzun anakartına kalıcı zarar verir.

  15. Ön panel düzeneği kablo kolunu anakarttan ayırın.
    • Ön panel düzeneği kablo kolunu anakarttan ayırın.

  16. Sadece kablo konnektörlerini kaldırmaya ve kesinlikle konnektörlerin anakart üzerindeki soketlerini zorlamamaya özen gösterin. Ön kamera ve sensör kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aparatının düz ucunu kullanın.
    • Sadece kablo konnektörlerini kaldırmaya ve kesinlikle konnektörlerin anakart üzerindeki soketlerini zorlamamaya özen gösterin.

    • Ön kamera ve sensör kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aparatının düz ucunu kullanın.

  17. Ana sayfa düğmesi kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aparatının düz ucunu kullanın. Ana sayfa düğmesi kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aparatının düz ucunu kullanın.
    • Ana sayfa düğmesi kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aparatının düz ucunu kullanın.

  18. Ekran data kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aparatının düz ucunu kullanın. Telefonunuzu tekrar birleştirirken, ekran data kablosu konnektörden çıkabilir. Bu, telefonunuzu tekrar açarken beyaz çizgilerin oluşmasına ya da hiçbir şey gözükmemesine sebep olabilir. Böyle bir durumda, kabloyu tekrar bağlayıp telefonunuzu baştan başlatın. Telefonunuzu baştan başlatmanın en iyi yolu pil konnektörünü söküp yeniden takmaktır.
    • Ekran data kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aparatının düz ucunu kullanın.

    • Telefonunuzu tekrar birleştirirken, ekran data kablosu konnektörden çıkabilir. Bu, telefonunuzu tekrar açarken beyaz çizgilerin oluşmasına ya da hiçbir şey gözükmemesine sebep olabilir. Böyle bir durumda, kabloyu tekrar bağlayıp telefonunuzu baştan başlatın. Telefonunuzu baştan başlatmanın en iyi yolu pil konnektörünü söküp yeniden takmaktır.

  19. Sayısallaştırıcı kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aletinin düz ucunu kullanın. Sayısallaştırıcının kablosunu tekrar monte ederken, konnektörün ortasına kesinlikle bastırmayın. Önce konnektörün bir ucuna bastırın, daha sonra diğer ucuna. Konnektörün ortasına bastırmak parçayı eğip sayısallaştırıcının zarar görmesine sebep olur.
    • Sayısallaştırıcı kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aletinin düz ucunu kullanın.

    • Sayısallaştırıcının kablosunu tekrar monte ederken, konnektörün ortasına kesinlikle bastırmayın. Önce konnektörün bir ucuna bastırın, daha sonra diğer ucuna. Konnektörün ortasına bastırmak parçayı eğip sayısallaştırıcının zarar görmesine sebep olur.

  20. Ön panel düzeneğini arka kasadan ayırın.
    • Ön panel düzeneğini arka kasadan ayırın.

  21. Aşağıdaki Phillips vidaları, yerleşik hoparlör/ön kamera kolundan ayırın:
    • Aşağıdaki Phillips vidaları, yerleşik hoparlör/ön kamera kolundan ayırın:

    • Bir adet 2.3 mm vida

    • Bir adet 3.0 mm vida

    • Bir adet 2.2 mm vida

  22. Yerleşik hoparlör/ön kamera kolunu ön panelden ayırın. Yerleşik hoparlör/ön kamera kolunu ön panelden ayırın.
    • Yerleşik hoparlör/ön kamera kolunu ön panelden ayırın.

  23. Ön kamerayı, ön paneldeki girintisinden kaldırın. Ön kamerayı, ön paneldeki girintisinden kaldırın.
    • Ön kamerayı, ön paneldeki girintisinden kaldırın.

  24. Ön kamerayı işlem esnasında elinize takılmayacak şekilde kenarda tutarak, yerleşik hoparlörü ön panelden ayırın. Hoparlörün üzerindeki herhangi bir bağlantıya ya da kabloya dokunmadığınızdan emin olun; yağ bu bileşenlere değerse, bileşenlere zarar verip bağlantının kesilmesine sebep olabilir.
    • Ön kamerayı işlem esnasında elinize takılmayacak şekilde kenarda tutarak, yerleşik hoparlörü ön panelden ayırın.

    • Hoparlörün üzerindeki herhangi bir bağlantıya ya da kabloya dokunmadığınızdan emin olun; yağ bu bileşenlere değerse, bileşenlere zarar verip bağlantının kesilmesine sebep olabilir.

  25. Ön kamerayı işlem esnasında elinizin altında olmayacak şekilde tutun ve plastik bir kanırtma aletinin ucu ile ortam ışığı algılayıcısını kaldırarak, algılayıcıyı ön paneldeki girintisinden çıkartın. Ön kamerayı işlem esnasında elinizin altında olmayacak şekilde tutun ve plastik bir kanırtma aletinin ucu ile ortam ışığı algılayıcısını kaldırarak, algılayıcıyı ön paneldeki girintisinden çıkartın.
    • Ön kamerayı işlem esnasında elinizin altında olmayacak şekilde tutun ve plastik bir kanırtma aletinin ucu ile ortam ışığı algılayıcısını kaldırarak, algılayıcıyı ön paneldeki girintisinden çıkartın.

  26. Mikrofona erişimi sağlamak için, ön kamera ve sensör kablosunu kıvırarak kaldırın. Mikrofona erişimi sağlamak için, ön kamera ve sensör kablosunu kıvırarak kaldırın.
    • Mikrofona erişimi sağlamak için, ön kamera ve sensör kablosunu kıvırarak kaldırın.

  27. Sensör kablosunu, mikrofon tarafındaki ucundan dikkatli bir şekilde  kanırtarak kabloyu ön panele tutturan yapışkandan kurtarın. Sensör kablosunu, mikrofon tarafındaki ucundan dikkatli bir şekilde  kanırtarak kabloyu ön panele tutturan yapışkandan kurtarın.
    • Sensör kablosunu, mikrofon tarafındaki ucundan dikkatli bir şekilde kanırtarak kabloyu ön panele tutturan yapışkandan kurtarın.

  28. Ön kamera ve sensör kablosunu ön panelden ayırın.
    • Ön kamera ve sensör kablosunu ön panelden ayırın.

Sonuç

Cihazınızı tekrar birleştirmek için, bu talimatları sondan başa doğru uygulayın.

327 farklı kişi bu kılavuzu tamamladı.

100%

Çeviriye Başlayın ›

Sam Lionheart

Üyelik tarihi: 18-10-2012

366.930 İtibar

537 adet Kılavuz yazıldı

Takım

iFixit iFixit üyesi

Community

104 Üyeler

8.342 adet Kılavuz yazıldı

44 Yorum

Perfect instructions, only confusion was where the sensor cable went. Would like a clear picture of sensor cable removed, as not to confuse viewer that the sensor cable is attached to the camera piece

Jamie Reigert - Yanıt

I accidentally ordered the cable for the 6S plus. Would it still function or are they pinned differently?

Dave Pratt - Yanıt

I did same mistake on a iphone 6 , i ordered the i6S front camera flex, it worked and im starting to believe it improved my camera ! On my iphone 6

It looks better than before!!

Jorge Fuentes -

We popped a 6s cable into an iPhone 6 to test. Everything fits and the camera does indeed work, although there is no improvement in resolution—the iPhone 6 doesn't seem able to use the extra pixels. We had mixed results with the other components on the cable assembly—the proximity sensor worked, but the ambient light sensor did not. We didn't test the microphone. Your mileage may vary, but I would recommend getting the correct part to avoid any unnecessary headaches. Cheers!

Jeff Suovanen -

Hey thinking to install iphone6s or iphone7 front camera on my old iphone6 is it possible or they are differently designed conponents

Which one will work ???? Plz help

Slmanpro -

Yorum Ekle

Son 24 Saat: 65

Son 7 Gün: 533

Son 30 Gün: 2,381

Her zaman: 323,781