Giriş

Bu kılavuzu iPhone 6'nızı yeniden canlandırmak için kullanın.

Bu kılavuz size ön panel düzeneğini sökmeyi gösterir; böylelikle ekran kablolarına gelebilecek hasar önlenir. Eğer pili iPhone'dan sökerken ekranı dikkatli bir şekilde tutabileceğiniz konusunda kendinize güveniyorsanız, kılavuzun ekran çıkarma adımlarını atlayıp, direkt olarak kılavuzun pil çıkarma adımlarından başlayabilirsiniz.

En iyi performansı yakalamak için, yeni yüklenen pilinizi kalibre edin: pil gücünü %10'un altına kadar düşürdükten sonra, kesintisiz bir şekilde %100'e kadar şarj edin.

Bu kılavuzu aynı zamanda aşağıdaki parçaları değiştirmede de kullanabilirsiniz:

Videoya Genel Bakış

  1. Söküme başlamadan önce iPhone'unuzu kapatın.
    • Söküme başlamadan önce iPhone'unuzu kapatın.

    • Lightning konnektörün yanındaki iki adet 3.6 mm'lik Pentalobe vidayı çıkartın.

  2. Takip eden üç adım, iSclack kullanımını gösterir. iSclack, iPhone 6'yı güvenli bir şekilde açmak için kullanılan harika bir alettir ve birden fazla tamir yapacak herkese tavsiye ederiz. iSclack kullanmıyorsanız Adım 5'e atlayın.
    • Takip eden üç adım, iSclack kullanımını gösterir. iSclack, iPhone 6'yı güvenli bir şekilde açmak için kullanılan harika bir alettir ve birden fazla tamir yapacak herkese tavsiye ederiz. iSclack kullanmıyorsanız Adım 5'e atlayın.

    • Eğer iSclack'in üzerindeki plastik derinlik ölçer, iSclack'in merkezine bitişik ise, çıkarın—iPhone 6 gibi büyük telefonlarda kullanılmasına gerek yoktur.

    • Vakumlu ağızları aralamak için iSclack'in sapını kapatın.

    • iPhone'unuzun altını vakumlu ağızların arasına yerleştirin.

      • iSclack'in üstteki vakumlu ağzını, ana sayfa düğmesini kapatmayacak ancak ana sayfa düğmesinin hemen yukarsına yerleşecek şekilde ekranın üzerine getirin.

    • iSclack'in ağzını kapatmak için sapı açın. Vakumlu ağızları ortalayarak yerleştirip, telefonun ön ve arkasına doğru sıkıca bastırın.

    • iPhone'unuzu sağlam bir şekilde tutun ve iSclack'in vakumlu ağızlarını ayırmak için sapı kapatın; bu işlem, ön paneli arka kasadan ayırır.

    • iSclack, iPhone'unuzun ekran kablolarına zarar vermeden, parçaları güvenli bir şekilde ayıracak şekilde tasarlanmıştır.

    • Vakumlu ağızları iPhone'unuzdan sıyırın.

    • Takip eden üç adımı atlayarak, Adım 8'den devam edin.

    • iSclack'iniz yoksa, ön paneli kaldırmak için bir adet vakumlu ağız kullanın:

      • Vakumlu ağzı, ana sayfa düğmesinin hemen üstünden ekranın üzerine doğru bastırın.

      • Ağzın ekrana sıkıca yapışması için, ağzı güvenli bir şekilde bastırdığınızdan emin olun.

    • Bir elinizle iPhone'u aşağıda tutarken, vakumlu ağzı havaya doğru kaldırarak ön panel düzeneğini arka kasadan hafifçe ayırın.

      • Acele etmeden, sağlam ve sürekli bir kuvvet uygulayın. Bu ekran düzeneği diğer cihazlara oranla daha sıkı olacak şekilde tasarlanmıştır.

    • Vakumlu ağızla ekran düzeneğini yukarı doğru çekerken, plastik bir açma aletiyle arka kasayı ekran düzeneğinden nazikçe ayırın.

    • Ön panel düzeneğini arka kasaya bağlayan çeşitli kelepçeler vardır. Bu sebeple, ön panel düzeneğini ayırmak için hem vakumlu ağzı hem de plastik açma aletini beraber kullanmanız gerekebilir.

    • Plastik yumruyu çekerek, vakumlu ağızda kilitli havayı serbest bırakın.

    • Vakumlu ağzı ekran düzeneğinden ayırın.

    • iPhone'u, cihazın ön panelini ana sayfa düğmesinin bulunduğu kısmından tutarak ve telefonun üst tarafını da destek olarak kullanarak, arka kasadan ayırın.

      • Ön panelin üst tarafındaki bazı kelepçeler kısmi destek oluştururlar.

      • Tekrar montaj için kelepçeleri, arka kasanın üst köşesinin hemen altında bir araya getirin. Ardından paneli, üst köşeleri arka kasanın köşeleriyle hizaya gelinceye kadar kaydırın.

    • Ön paneli, arka kasaya 90 derecelik bir açı çizecek şekilde yavaşça kaldırarak, üzerinde çalışırken durması için bir şeye yaslayın.

      • Bir şey bulamazsanız, bu işlem için açılmamış teneke kutu içecek gayet kullanışlıdır.

    • Çalışırken ekranın sağlam bir şekilde yerinde durması için, lastik bir bant kullanın. Bu bant aynı zamanda ekran kablolarına uygulanabilecek lüzumsuz gerginliği de önleyecektir.

    • Pil konnektör kolundan aşağıdaki Phillips vidaları ayırın:

      • Bir adet 2.2 mm vida

      • Bir adet 3.2 mm vida

    • Metal pil konnektör kolunu iPhone'dan ayırın.

    • Pil konnektörünü, anakart üstündeki soketinden ayırıp kaldırmak için plastik bir açma aleti kullanın.

    • Sadece pil konnektörünü kaldırmaya ve kesinlikle anakart üzerindeki soketi zorlamamaya özen gösterin. Eğer anakarttaki soketi zorlarsanız, konnektörü tamamen bozabilirsiniz.

    • Ön panel düzeneği kablo kolunu tutturan aşağıdaki Phillips vidaları sökün:

      • Üç adet 1.2 mm vida

      • Bir adet 1.7 mm vida

      • Bir adet 3.1 mm vida

    • Tekrar montaj esnasında bu vidaların yanlış yerlere monte edilmesi, iPhone'unuzun anakartına kalıcı zarar verir.

    • Ön panel düzeneği kablo kolunu anakarttan ayırın.

    • Sadece kablo konnektörlerini kaldırmaya ve kesinlikle konnektörlerin anakart üzerindeki soketlerini zorlamamaya özen gösterin.

    • Ön kamera ve sensör kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aparatının düz ucunu kullanın.

    • Ana sayfa düğmesi kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aparatının düz ucunu kullanın.

    • Ekran data kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aparatının düz ucunu kullanın.

    • Telefonunuzu tekrar birleştirirken, ekran data kablosu konnektörden çıkabilir. Bu, telefonunuzu tekrar açarken beyaz çizgilerin oluşmasına ya da hiçbir şey gözükmemesine sebep olabilir. Böyle bir durumda, kabloyu tekrar bağlayıp telefonunuzu baştan başlatın. Telefonunuzu baştan başlatmanın en iyi yolu pil konnektörünü söküp yeniden takmaktır.

    • Sayısallaştırıcı kablo konnektörünü ayırmak için plastik kanırtma aletinin düz ucunu kullanın.

    • Sayısallaştırıcının kablosunu tekrar monte ederken, konnektörün ortasına kesinlikle bastırmayın. Önce konnektörün bir ucuna bastırın, daha sonra diğer ucuna. Konnektörün ortasına bastırmak parçayı eğip sayısallaştırıcının zarar görmesine sebep olur.

    • Ön panel düzeneğini arka kasadan ayırın.

    • Pilin sağ alt ucundan, pilin ilk yapışkan şeridini soyun.

    • Bu işlemi yaparken parmaklarınızı ya da küt bir cımbız kullanın ve pilin yakınlarında çalışırken ekstra dikkatli olun —lityum-iyon bir pil delindiğinde, ortaya tehlikeli kimyasallar saçılır.

    • Pilin yapışkan şeridini, iPhone'un altına ve pilden uzağa doğru nazik bir şekilde çekin.

      • Pile ya da aşağıdaki parçalara doğru çekmemeye çalışın; aksi takdirde yapışkan şerit kopabilir.

    • Şerit, pil ve arka kasanın arasından sıyrılana kadar şeridi çekmeyi sürdürün. Şiddetli bir direnç hissederseniz çekmeyi bırakın ve bir sonraki adımdan devam edin.

    • Bu ayırım sürecinin herhangi bir aşamasında pil yapışkan şeridi koparsa, kalan parçayı parmaklarınızı ya da küt bir cımbız kullanarak kurtarın ve çekmeye devam edin.

      • Yapışkan şeritlerden herhangi biri pilin altında kopar ya da kurtarılamayacak şekilde kalır ise, şeridin kalan kısmını ayırmaya çalışın. Daha sonra Adım 25'ten devam edin.

    • Yapışkan şeritte şiddetli bir direnç hissettiğinizde, şeridi pilin sağ alt köşesinin etrafından nazikçe çekin.

    • Yapışkan şeridi, pil ve arka kasanın arasından yavaşça sıyrılana ve iPhone'dan tamamen ayrılana kadar yukarı ve pilin sağ köşesinden uzağa doğru çekmeyi sürdürün.

    • Yapışkan şeridin pil konnektörüne takılmasına izin vermeyin, aksi takdirde şerit yırtılabilir veya kopabilir.

    • Pilin sol alt köşesinden, pilin ikinci yapışkan şeridini soyun.

    • Tekrardan, pil yapışkan şeridini; pil ve arka kasanın arasından yavaşça sıyrılana kadar nazikçe yukarıya ve pilden uzağa doğru çekin.

    • Şiddetli bir direnç hissettiğinizde şeridi çekmeyi bırakın.

    • Yapışkan şeritte şiddetli bir direnç hissettiğinizde, şeridi pilin sol alt köşesinin etrafından nazikçe çekin.

    • Yapışkan şeridin pilin köşesine takılmasına izin vermeyin, aksi takdirde şerit yırtılabilir veya kopabilir.

    • Yapışkan şeridi, pil ve arka kasanın arasından yavaşça sıyrılana ve iPhone'dan tamamen ayrılana kadar yukarı ve pilin sol köşesinden uzağa doğru çekmeyi sürdürün.

      • Eğer yapışkan şeritlerin ikisini de tamamen ayırmayı başardıysanız, sonraki iki adımı atlayarak Adım 27'den devam edin.

      • Yapışkan şeritlerden herhangi biri pilin altında kopar ya da kurtarılamayacak şekilde kalır ise, hemen bir sonraki adımdan devam edin.

    • Yapışkan şeritlerden herhangi biri kopar ya da pil arka kasaya yapışık kalırsa, iOpener'ı kullanıma hazırlayın veya direkt pilin arkasından olmak üzere, saç kurutma makinesi yardımıyla arka kasayı ısıtın.

    • iPhone'u ters çevirip, kasa tarafından olmak üzere pilin ve arka kasanın arasına plastik bir kart yerleştirin.

      • Kartınızı kesinlikle ses kısma (-) düğmesi ve pilin üst köşesinin arasındaki bölgeden sokmayın. Aksi takdirde bu alanın altında bulunan ses kontrol kablolarına zarar verebilirsiniz.

      • Plastik kartı, kesinlikle anakarta doğru zorlamayın, aksi takdirde telefona zarar verebilirsiniz.

    • Pilin bükülme tehlikesini ortadan kaldırmak için kartı sürekli düz tutmaya özen gösterin. Pil bükülür ise zarar görebilir ve etrafa tehlikeli kimyasallar saçılabilir. Pili oynatmak için keskin aletler kullanmayın.

    • Kartı iyice ileri doğru iterek, pilin arkasındaki yapışkanı kopartın.

    • Alternatif olarak, pili arka kasadan ayırma işlemi için diş ipi kullanılabilir. Diş ipine oranla daha sağlam bir alternatif olarak da gitar teli kullanılabilir. Özellikle 12'lik bir setin mi teli çok uygundur.

      • Pilin üst köşelerinden diş ipini ya da teli geçirip, uçları yanyana getirin, sonrasında bunları katlanmış bir kumaş parçasının etrafına sararak eşit bir şekilde çekin.

    • Pili iPhone'dan ayırın.

    • Pili yüklerken, pilinizin yapışkan şeritlerini değiştirmek için bu kılavuza başvurun.

    • Cihazınızı tekrar birleştirdikten sonra, cihazınızı manüel olarak yeniden başlatın. Bu işlem, meydana gelebilecek bir takım sorunları engelleyebilir ve sorun tespitini kolaylaştırır.

Sonuç

Cihazınızı tekrar birleştirmek için, öncelikle bu kılavuzu takip ederek değişim pilinize yeni yapışkan şeritler takın. Daha sonra bu kılavuzdaki talimatları sondan başa doğru uygulayın.

2501 başka kişi bu kılavuzu tamamladı.

23%

Çeviriye Başlayın ›

341 Yorum

Ok so battery extraction went a little bad and ended up cutting into old battery. When I pulled it out it was smoking a little. Got new battery put in and everything back screwed. It's charging up now (I'm assuming the battery is shipped dead) so heres hoping I didn't kill my phone.

roiegat - Yanıt

Is it absolutely necessary to do step 11-15

Or is it possible to lean the front panel up while still connected and only removing the battery screws and the battery

eldan - Yanıt

I strongly recommend following ALL of the steps as shown. The cables are extremely fragile and can tear easily. It will only add about 5 minutes or so to the project, but could save hours and dollars. Also, take your time removing the battery adhesive strips. If they break off underneath the battery, they are a bear to get out.

Coach Bob -

I definitely skipped ahead and left these attached. I just held the screen up and only laid it down to apply the adhesive to the new battery.

leon -

I stuck the screen on to an iPhone box (just like in the photo) and did not have to remove the display cables.

BUT, you need to be very careful -- especially if the white strips break on you. If you need to use the plastic card and/or heat to remove the battery, I recommend disconnecting the display.

Carlos -

Son 24 Saat: 718

Son 7 Gün: 5,084

Son 30 Gün: 27,352

Her zaman: 1,967,983