Ana içeriğe geç

Giriş

Bu kılavuzda, Huawei P10 akıllı telefonunuzun çerçeveli ekran düzeneğini nasıl değiştireceğinizi anlatıyoruz.

İyi bir tutuş sağlamak ve gözlerinizi kırık cam parçalarından korumak için ekranın üstüne bant yapıştırabilirsiniz.

Tekrar birleştirme işlemi esnasında, gerektiğinde yeni yapışkan kullanın. Bu işlemden önce yeni parçayı iyice inceleyin; eski parçadan transfer edilmesi gerekenler olabilir.

  1. Telefonunuzu kapatın. İki adet Pentalobe P2 vidayı sökün. SIM kart tepsisini çıkarın.
    • Telefonunuzu kapatın.

    • İki adet Pentalobe P2 vidayı sökün.

    • SIM kart tepsisini çıkarın.

  2. Telefonunuzun alt kısmından olmak üzere, ekran ve kasa arasına bir adet plastik açma aleti yerleştirin. Ekranı, parçaları ile birlikte dikkatli bir şekilde kasadan dışarıya doğru kaldırın. Alt tarafı kaldırdıktan sonra, her iki taraftaki kelepçeleri açmak için de açma aletini kullanın.
    • Telefonunuzun alt kısmından olmak üzere, ekran ve kasa arasına bir adet plastik açma aleti yerleştirin.

    • Ekranı, parçaları ile birlikte dikkatli bir şekilde kasadan dışarıya doğru kaldırın.

    • Alt tarafı kaldırdıktan sonra, her iki taraftaki kelepçeleri açmak için de açma aletini kullanın.

  3. Henüz telefonu tamamen açmayın; stand-by ve ses düğmeleri kablosu hala arka kapağa bağlıdır. Telefonu arkaya doğru açın.
    • Henüz telefonu tamamen açmayın; stand-by ve ses düğmeleri kablosu hala arka kapağa bağlıdır.

    • Telefonu arkaya doğru açın.

    • Bir spudger (plastik kanırtma aparatı) yardımı ile güç ve ses düğmesi fleks kablosunun bağlantısını kesin.

  4. İki adet Phillips #00 vidayı sökün.
    • İki adet Phillips #00 vidayı sökün.

  5. İki adet kablo kolunu ayırmak için cımbız kullanın. İki adet kablo kolunu ayırmak için cımbız kullanın.
    • İki adet kablo kolunu ayırmak için cımbız kullanın.

  6. Bağlantı, pil ve ekran fleks kablolarının bağlantısını kesmek için spudger (plastik kanırtma aparatı) kullanın. Bağlantı, pil ve ekran fleks kablolarının bağlantısını kesmek için spudger (plastik kanırtma aparatı) kullanın. Bağlantı, pil ve ekran fleks kablolarının bağlantısını kesmek için spudger (plastik kanırtma aparatı) kullanın.
    • Bağlantı, pil ve ekran fleks kablolarının bağlantısını kesmek için spudger (plastik kanırtma aparatı) kullanın.

  7. MacBook Pil Tamir Setleri

    Başlangıç $69.99

    Buy Now

    MacBook Pil Tamir Setleri

    Başlangıç $69.99

    Buy Now
  8. Pil iki adet yapışkan şeritle tutturulmuş durumdadır. Çekme ucu birinde vardır, diğerinde yoktur. Pilin altına yerleştirilmiş yapışkan şeridin çekme ucunu düz bir açıyla, daimi bir kuvvet uygulayarak dışarı çıkartın.
    • Pil iki adet yapışkan şeritle tutturulmuş durumdadır. Çekme ucu birinde vardır, diğerinde yoktur.

    • Pilin altına yerleştirilmiş yapışkan şeridin çekme ucunu düz bir açıyla, daimi bir kuvvet uygulayarak dışarı çıkartın.

    • Büyük ihtimalle yapışkan şerit kopacaktır. Bu durumda, şeridin ucunu cımbızın ucuyla tutup birkaç defa sağa sola çevirdikten sonra devam edebilirsiniz.

    • Kalan yapışkanı gevşetmek için iOpener kullanın.

    • Pili bükmemeye, delmemeye özen gösterin.

    • Pilin altına açma penası ya da spudger yerleştirerek pili dikkatlice çıkartın.

    • Pili ayırın.

    • Telefonunuzu tekrar birleştirirken, eski yapışkanı çift taraflı bant ya da önceden kesilmiş yapışkan şeritlerle değiştirin.

    • Söküm esnasında eğilmiş ya da zarar görmüş bir pili asla tekrar takmayın.

  9. Dört adet Phillips #00 vidayı sökün. Şarj tahtasını ve ana fleks kabloyu kaplayan metal plakayı cımbız ile ayırın.
    • Dört adet Phillips #00 vidayı sökün.

    • Şarj tahtasını ve ana fleks kabloyu kaplayan metal plakayı cımbız ile ayırın.

  10. Kulaklık girişi fleks kablosunu ayırmak için spudger'ın düz ucunu kullanın. Kulaklık girişini cımbızla ayırın. Altında yapışkan olduğu için biraz zor olabilir. Cımbızla anten kablosunu ayırın.
    • Kulaklık girişi fleks kablosunu ayırmak için spudger'ın düz ucunu kullanın.

    • Kulaklık girişini cımbızla ayırın. Altında yapışkan olduğu için biraz zor olabilir.

    • Cımbızla anten kablosunu ayırın.

  11. Bağlantısını kesmek için spudger yardımıyla ana fleks kabloyu ayırın. Hoparlör fleks kabloyu çıkarın. Dikkatlice şarj panosunu ayırın.
    • Bağlantısını kesmek için spudger yardımıyla ana fleks kabloyu ayırın.

    • Hoparlör fleks kabloyu çıkarın.

    • Dikkatlice şarj panosunu ayırın.

  12. Titreşim motorunu ayırın. Eğer yapışkan çok güçlü ise, kolayca sökmek için iOpener'ı ısıtarak yapışkanı yumuşatmak için kullanın. Hoparlörü kaldırmak için spudger'ın düz ucunu kullanın. Hoparlörü çıkarın.
    • Titreşim motorunu ayırın. Eğer yapışkan çok güçlü ise, kolayca sökmek için iOpener'ı ısıtarak yapışkanı yumuşatmak için kullanın.

    • Hoparlörü kaldırmak için spudger'ın düz ucunu kullanın.

    • Hoparlörü çıkarın.

  13. Kauçuk contayı cımbızla ayırın.
    • Kauçuk contayı cımbızla ayırın.

    • Eğer yeni takacağınız parçada conta zaten mevcut ise, eski contayı sökmenize gerek yok.

  14. Dört adet Phillips #00 vidayı anakarttan ayırın.
    • Dört adet Phillips #00 vidayı anakarttan ayırın.

  15. Anten kablosunun bağlantısını kesin ve telefondan ayırın.
    • Anten kablosunun bağlantısını kesin ve telefondan ayırın.

  16. İyi bir tutuş sağlamak için, anakartın sağ üst köşesinde spudger'ın sivri ucunu kullanın ve anakartı kaldırın. Ön ve arka kameralar hala anakarta bağlıdır. Anakartı çıkarırken bunlara zarar gelmemesine dikkat edin. Anakartı ayırın.
    • İyi bir tutuş sağlamak için, anakartın sağ üst köşesinde spudger'ın sivri ucunu kullanın ve anakartı kaldırın.

    • Ön ve arka kameralar hala anakarta bağlıdır. Anakartı çıkarırken bunlara zarar gelmemesine dikkat edin.

    • Anakartı ayırın.

    • Anakartın arkasında ısı dağıtımı için olan termal padler (pembe, kauçuk gibi kütleler) vardır. Bu termal padler bozulmuş ya da çok kurumuş ise, yeni takacağınız ekran düzeğine ya da anakarta yeni termal padler takmanız gerekebilir.

    • Yerleşik hoparlörü cımbızla ayırın.

    • Metal konnektörlerin zarar görmemesine dikkat edin.

    • Yakınlık sensörünü dikkatli bir şekilde yerinden çıkarın.

    • Cihazınızı tekrar birleştirmeden önce, eski parçadan yeni parçaya transfer edilmesi gereken bir şey var mı diye kontrol edin.

Sonuç

Cihazınızı tekrar birleştirmek için, bu tamilatları sondan başa doğru uygulayın ve tekrar birleştirme işlemi esnasında, gerektiğinde yeni yapışkan şeritler kullanın.

4 farklı kişi bu kılavuzu tamamladı.

100%

Çeviriye Başlayın ›

Dominik Schnabelrauch

Üyelik tarihi: 23-11-2016

33.177 İtibar

170 adet Kılavuz yazıldı

Takım

iFixit iFixit üyesi

Community

104 Üyeler

8.402 adet Kılavuz yazıldı

Bir Yorum

Are the pink/purple blobs unter the motherboard thermal paste? If so, should I re-apply any when reassembling?

Martin Düren - Yanıt

Yorum Ekle

Son 24 Saat: 6

Son 7 Gün: 94

Son 30 Gün: 488

Her zaman: 6,419